خبرنگاران تب کرونا در قصرشیرین قیمت ها را نیز گرفت

به گزارش وبلاگ منصوری، قصرشیرین- خبرنگاران- کرونا نه تنها قیمت بعضی اقلام بهداشتی مانند ماسک ، دستکش، نایلکس بیمارستانی و الکل را چند برابر واقعی آنها بالا برده بلکه فرایند صعودی نیز بر روی بعضی موادشوینده مانند مایع دستشویی، ضدعفونی کننده، آب ژاول و میوه نیز داشته است.

خبرنگاران تب کرونا در قصرشیرین قیمت ها را نیز گرفت

قابل تامل تر از همه افزایش قیمت زنجبیل است که این روزها سربه فلک کشیده و در بازار قصرشیرین کمیاب و با نرخ هرکیلوگرم 140 هزار تومان به فروش می رسد.

همچنین سیر و لیمو ترش نیز از این امر مستثنی نیستند و اکنون سیر با کیلویی 70 هزار تومان و لیموترش نیز با قیمت هرکیلوگرم 40 هزار تومان به فروش می رسد و با توجه به باورهایی که در میان عامه مردم و طب سنتی برای شکست غول کرونا با لیموترش و سیر و زنجبیل وجود دارد هر روز نیز به صورت نجومی قیمت ها بالا و بالاتر می فرایند.

خرید بعضی میوه ها برایمان رویا شده

مرزنشینان قصرشیرین با گلایه و ابراز نارضایتی از افزایش قیمت میوه و بعضی مواد شوینده و محصولات خواهان نظارت بیشتر مسوولان بر بازار شده و در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ منصوری عنوان کردند که خرید بعضی محصولات برای ما که بیشتر قشر ضعیف کارگر و کارمند جامعه هستیم، آرزو شده است.

شماری از مرزنشینان نیز از نخریدن میوه طی هفته اخیر سخن می گفتند و گفتند پزشکان توصیه می نمایند که سیستم دفاعی بدن را برای مقابله با بیماری های ویروسی و کرونا تقویت کنید ولی آن ها نمی دانند که ما حتی توان خرید بعضی میوه ها را نداریم و آوردن بعضی میوه ها در منازل ما مانند یک رویا شده است.

مرادی خانم خانه داری که در یکی از میوه فروشی های قصرشیرین مشغول خرید میوه بود، گفت: باورتان می گردد از هفته گذشته تا به امروز برای خرید مقداری زنجبیل و پرتقال و میوه های معمولی 500 هزار تومان بدهی به این میوه فروشی دارم و هم اکنون از پرداخت آن عاجز و درمانده ام.

وی که سرپرست خانوار است و یک فرزند دارد، اضافه کرد: در اثر یک حادثه همسرم را از دست دادم و اکنون تحت پوشش یکی از نهادهای حمایتی ام و برای افزایش سیستم دفاعی بدن فرزند 11 ساله ام که مدام سرما می خورد به توصیه پزشکان مجبورم او را با میوه های مقوی تقویت کنم ولی انصاف کجا رفته که موز کیلویی 20 هزار تومان و سیر کیلویی 70 هزار تومان.

شهفرایند دیگری نیز در ادامه گفت: من همسرم کارگر و پیر است و در مرز پرویزخان به کار تخلیه و بارگیری مشغول است چند روزی را تعطیل بود و اکنون نیز که مرز باز است از ترس اینکه مقاومت بدنیش کم است سرکار نمی رود و اکنون برای هزینه های زندگیمان مستاصل و درمانده ایم.

این خانم تقریبا 50 ساله ادامه داد: پرتقال کیلویی 10 هزار تومان، سیب درختی کیلویی 12 هزار تومان، زنجبیل 140 هزار تومان بعد هم می گویند میوه تازه مصرف کنید تا سیستم دفاعی بدنتان قوی گردد و بیمار نشوید کرونا ما را نکشد افزایش نرخ ها ما را سکته می دهد چون واقعا دیگر توان خرید این محصولات را نداریم.

وی ادامه داد: در قصرشیرین یک دانه ماسک وجود ندارد و از بقیه مردم شنیدم که ماسک فیلتر دار در بازار سیاه کرمانشاه به 40 هزار تومان رسیده برای همین وقتی بیرون می آییم با یک چفیه روی دهان فرزندم و با روسریم روی دهان و بینی خودم را می پوشانم و نایلون فریزر دست می کنیم چون واقعا توان خرید این وسایل را نداریم.

خانم دیگری نیز گفت: کاش تنها میوه بود وایتکسی که هفته قبل 12 هزار تومان بود اکنون به 16 هزار تومان رسیده و آب ژاول های معمولی نیز از هفته گذشته تا به امروز 2 سه هزار تومان افزایش قیمت داشته، بعد هم می گویند کرونا را شکست دهیم.

یکی از میوه فروشان قصرشیرینی که مشتریان زیادی دارد نیز که خواست نامی از او برده نگردد گفت: گناه میوه فروش چیست ما به بار فروشی سرپل ذهاب و کرمانشاه که مراجعه می کنیم میوه ها را با قیمت بسیار بالا به ما می دهند به عنوان نمونه همان زنجبیل را با قیمت هر کیلوگرم 120 هزار تومان در بار فروشی عرضه می نمایند.

وی ادامه داد: بعضی میوه های گران قیمت متقاضیان خاص خودش را دارد و به طور عموم قشر تاجر و بازرگان در قصرشیرین می توانند خوب خرید نمایند اما دیگر قشرهای جامعه به خرید چند عددی از هر میوه آن هم به تعداد فرزندانشان بسنده می نمایند و ما نیز تنها کاری که از دستمان بر می آید این است که میوه ها را به صورت حساب دفتری به مشتریانی که بیشترشان کم درآمد هستند، عرضه می کنیم.

او گفت: البته افزایش قیمت بعضی میوه ها در طی 2 هفته اخیر و با توجه به بحث کرونا سراسری است و این تنها به قصرشیرین مربوط نمی گردد.

وی ادامه داد: ما هم از ارزان شدن نرخ ها استقبال می کنیم و در صورتی که در بار فروشی میوه ها را با قیمت پایین به ما عرضه نمایند ما هم محصولاتمان بهتر فروش می رود و مشتریانمان نیز راضی و شادمان و همه دست پر از مغازه بیرون می فرایند.

نظارت بر بازار به صورت روزانه انجام می گردد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت قصرشیرین نیز گفت: نظارت بر بازار به صورت مستمر و روزانه انجام می گردد و اکیپ های بازرسی نیز مدام کار نظارت بر واحدهای صنفی را به صورت مستمر در دستور کار دارند.

مهدی مرادی در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ منصوری اضافه کرد: بالا رفتن قیمت بعضی اقلام و میوه ها طی چند روز اخیر به صورت سراسری بوده و میوه فروشان طبق قانون می توانند با افزایش 30 درصد نسبت به فاکتور خرید محصولات را به مصرف نمایندگان و مشتریان عرضه نمایند.

وی گفت: همچنین خرد فروشی ها نیز محصولاتشان را با افزایش 12 درصدی نسبت به فاکتور خرید و قیمت روی جلد عرضه می نمایند که طی چند روز اخیر گزارش های فراوانی داشته ایم اما طبق فاکتورهای خرید میوه فروشی ها و خرده فروشی ها این قیمت ها به صورت سراسری فرایند افزایشی داشته اند.

وی گفت: با توجه به ایام سرانجامی سال نیز نظارت بر بازار ویژه نوروز شروع شده و تا سرانجام تعطیلات نوروزی نیز ادامه دارد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت قصرشیرین گفت: بعضی محصولات مانند ماسک، دستکش در قصرشیرین نیست و این کمبود سراسری است و البته طی روزهای اخیر مقداری الکل در شهرستان توزیع شده است.

مرادی ادامه داد: طی بهمن ماه در مجموع 285 مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان اجرا شده و 23 واحد متخلف با تشکیل پفراینده به 38 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده اند.

وی تعداد گزارشات مردمی رسیده را نیز 17 مورد اظهار داشت که در کمترین زمان ممکن به آن ها رسیدگی شده است و مردم مطمئن باشند که با تمام توان با گرانفروشان مقابله می کنیم.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها 2 مرزرسمی خسروی و پرویزخان فعال است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان تا ساعت 18 روز شنبه 10 اسفند سه نفر است و پاسخ بقیه تست ها منفی بوده است.

دکتر محمود رضا مرادی همچنین گفت: 40 نفر هم اکنون در بیمارستان گلستان کرمانشاه بستری و مشکوک به بیماری کرونا هستند که البته حال عمومی همگی آنها در سطح مناسبی است.

وی گفت: 10 نفر از بیماران بستری شده نیز پس از انجام مراقبت های درمانی از بیمارستان ترخیص شدند.

تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تا عصر روز شنبه 593 نفر هستند که 123 نفر ترخیص شده و بهبود یافته و 43 نفر فوت نموده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تب کرونا در قصرشیرین قیمت ها را نیز گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تب کرونا در قصرشیرین قیمت ها را نیز گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید