مخالفان و موافقان پلیس در لوئیزویل آمریکا با یکدیگر درگیر شدند

به گزارش وبلاگ منصوری به نقل از رویترز، پیست دِربی شهر لوئیزویل ایالت کنتاکی، شاهد درگیری دو گروه مسلح بود که یکی در حمایت از ترامپ و پلیس نژادپرست آمریکا و دیگری در طلب عدالت خواهی برای اقلیت سیاه پوست این کشور، به خیابان آمده بودند.

مخالفان و موافقان پلیس در لوئیزویل آمریکا با یکدیگر درگیر شدند

این رویارویی در آستانه برگزاری مسابقات سالانه اسب سواری و در حالی انجام شد که صدها تن از اعضای جنبش جان سیاه پوستان مهم است با سر دادن شعار بدون عدالت، خبری از دربی نیست خواهان توقف این رویداد ورزشی شدند که البته به دلیل شیوع کرونا، بدون حضور تماشاچی برگزار می گردد.

تقاضای معترضان ضدنژادپرستی، رسیدگی عادلانه به پرونده قتل برونا تیلور زن سیاه پوستی است که اوایل 2020، حین تفتیش پلیس از منزلش، به ضرب گلوله به قتل رسید.

البته، طرف مقابل هم در حمایت از پلیس، شعارهایی را سر داد که بازتابی بود از ادعاهای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره لزوم برقراری نظم و قانون.

اما نکته جالب آن بود که هیچ پلیسی برای جدا کردن دو گروه معترض، به میدان نیامد و نیروهای امنیتی فقط زمانی اعلام حضور کردند که طرفدارانشان محل را ترک نموده و فقط معترضان ضدنژادپرستی در صحنه مانده بودند!

اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا از اواخر ماه میلادی می، در واکنش به قتل جورج فلوید سیاه پوست به دست پلیس سفیدپوست ایالت مینه سوتا شروع شد و از آن موقع تا کنون با توجه به تکرار اشتباهات نیروهای امنیتی، همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مخالفان و موافقان پلیس در لوئیزویل آمریکا با یکدیگر درگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفان و موافقان پلیس در لوئیزویل آمریکا با یکدیگر درگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید