آبشار نمکی پتاس؛ جاذبه طبیعی و زیبای اصفهان

به گزارش وبلاگ منصوری، آبشار نمکی پتاس، در نزدیکی خور و بیابانک قرار گرفته است و یکی از جاذبه های طبیعی به شدت زیبای ایران است که شاید آنچنان که باید تا به حال معرفی نشده است.

آبشار نمکی پتاس؛ جاذبه طبیعی و زیبای اصفهان

آبشار نمکی پتاس با ارتفاع 25 متر در شمال مجتمع معدنی پتاس در 40 کیلومتری شرق شهرستان خور و بیابانک (شهرستان خور و بیابانک که در 290 کیلومتری شرق اصفهان واقع شده است) و در دهکده نمکی توریستی پتاس واقع شده است. آبشار نمکی پتاس در فاصله ای بسیار نزدیک به یکی از معروف ترین جاذبه های طبیعی ایران یعنی کویر مصر قرار گرفته است. این آبشار اولین آبشار نمکی دنیا محسوب می گردد.

ارتفاع آبشار نمکی پتاس، 25 متر است و در شمال مجتمع معدنی پتاس در استان اصفهان قرار گرفته است. نورپردازی آبشار نمکی در هنگام شب و تصویری از امتداد نورانی آن باعث می گردد که زیبایی های بصری این آبشار بیش از پیش به چشم هر بیننده ای جلوه گری کند.

در اطراف این آبشار نمکی، یک دهکده توریستی و تفریحی در 40 کیلومتری آن و با فاصله از دو شهر خور و بیابانک شکل گرفته که موجبات آرامش و رفاه کسانی که به این منطقه زیبا سفر می نمایند را فراهم می آورد. در این دهکده بسیاری از چیزهایی که می بینید سفید و درخشان است. از سوئیت ها گرفته تا طراحی داخلی بسیاری از رستوران ها و کافی شاپ ها، که یادآور درخشانی از نمک است.

برترین زمان برای سفر به این آبشار نمکی ، فصل پاییز و مخصوصا زمستان است.

دریاچه نمک خور

دریاچه نمک خور، از مهم ترین دریاچه های نمکی ایران به شمار میرود. دریاچه نمک خور، یکی از بزرگ ترین منابع استخراج پتاس در دنیا است.

روستای عروسان

یکی از زیباترین نخلستان های روستا های ناحیه خور و بیابانک می باشد. این روستا دارای منظره فوق العاده زیبایی است. روستا به علت داشتن دشت های شنی روان و گسترده و آسمانی در دل کویر با غروبی نارنجی رنگ و شبی با ستارگانی درخشان و سکوت بی نظیری که در آن وجود دارد، آرامشی بی بدیل دارد.

کویر مصر ، معروفترین جاذبه اطراف آبشار نمکی

کویر مصر در مرز دریاچه نمک خور، یکی از جاذبه های تماشای این منطقه محسوب می گردد. کویر مصر تا میزان ای زیبا هست که بتوان راحت روزها را در آن گذراند و باز هم تشنه زیبایی هایش ماند. تپه های ماسه ای زرد رنگ و رمل ها، تماشای ترین بخش کویر مصر است.

روستای گرمه

روستای گرمه، روستای زیبا و تماشای، جاذبه های بی شماری دارد که باعث شده دنیاگردان فراوانی از بیشتر منطقه ها دنیا برای تماشا این جاذبه ها به گرمه روی آورند. گرمه، قدمت چندین هزار ساله دارد.

منبع: گردشبان

به "آبشار نمکی پتاس؛ جاذبه طبیعی و زیبای اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار نمکی پتاس؛ جاذبه طبیعی و زیبای اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید