اجرای 17 عنوان برنامه در هفته ملی مهارت در فارس

به گزارش وبلاگ منصوری، خبرنگاران/فارس مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فارس از برگزاری برنامه های امسال هفته ملی مهارت به صورت مجازی در استان خبر داد و گفت: 17 عنوان برنامه در این هفته در فارس اجرایی خواهد شد.

اجرای 17 عنوان برنامه در هفته ملی مهارت در فارس

حشمت کوشکی دوشنبه 30 تیر در یک کنفرانس خبری ضمن تبریک هفته ملی مهارت بیان نمود: با ارزش بخشیدن به انسان توانمند و انسانی که مجهز به توان علمی و مدیریتی است، می توان در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید گام برداشت.

او با بیان اینکه امروز جوانان تحصیلکرده و نیازمند به مهارت آموزی باید از فرصت های بخش دولتی و خصوصی برای ترقی کسب و کار استفاده کنند، افزود: افراد کارآفرینی که ایجاد اشتغال پایدار می کنند، کمتر به مسائل اقتصادی و معیشتی گرفتار می شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فارس ادامه داد: اگر امروز ژاپن و آلمان دارای جایگاه هستند به دلیل این است که از سرمایه انسانی خود غافل نشده اند و تولید و توسعه پایدار در کشور خود ایجاد کرده اند؛ تنها راهی که بتوانیم در میان کشورهای پیشرفته جای خود را پیدا کنیم، حرکت به سمت آموزش های مهارتی است.

کوشکی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در هفته ملی مهارت، نیازمند توجه بیشتر به آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای هستیم، گفت: با ترویج آموزش ها باید دست به دست هم دهیم تا آموزش های مهارتی جایگاه خود را در کشور پیدا کنند.

او همچنین با اشاره به برنامه ها و سیاست های اداره کل متبوع در سال 99 نیز گفت: 10 استراتژی تعریف شده که ارائه آموزش های هدفمند، فعال و اثربخش با هدف توانمندسازی نیروی انسانی به عنوان زیربنای مهم در راستای دستیابی به جهش تولید یکی از آنهاست و برای تحقق این مهم تقاضا محوری را به جای عرضه محوری در دستور کار قرار دادیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فارس با بیان اینکه تلاش کرده ایم کیفیت بخشی در آموزش های مهارتی در اولویت قرار گیرد، ایجاد یک گفتمان پایدار و پیروز در حوزه نهضت مهارت افزایی در سطح جامعه را دومین استراتژی برشمرد و گفت: با 45 دستگاه اجرایی در راستای تحقق این استراتژی تفاهم نامه منعقد شده است.

کوشکی همچنین هدف گزینی و تدوین برنامه آموزشی اثر بخش مبتنی بر آینده پژوهی مشاغل به ویژه در حوزه کشاورزی را سومین استراتژی این اداره کل در سال جاری مطرح نمود.

او توسعه آموزش های مهارتی با رویکرد ایجاد فرصت های شغلی پایدار را از دیگر استراتژی ها ذکر و گفت: در این راستا سند توسعه مهارتی استان تدوین شده و بر اساس آن حرکت می کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فارس، توسعه و تقویت نظام آموزش های فنی و حرفه ای در بخش خصوصی در حوزه آموزشگاه های آزاد و سایر همیاران آموزشی را پنجمین استراتژی گفت و افزود: در شرایط شیوع کرونا آموزشگاههای این اداره کل متضرر و متحمل یکسری آسیب ها شده اند که ارائه تسهیلات به آنها در دستور کار قرار گرفته و اکنون 25 آموزشگاه به بانک معرفی شده اند.

کوشکی با اشاره به ارائه آموزش ها در 50 مرکز ثابت دولتی، 800 آموزشگاه آزاد، زندان ها، سکونتگاه ها، روستاها و ...مطرح نمود: طی چهار ماهه گذشته یکهزار و 530 کارگاه آموزشی در قالب 18 هزار و 901 نفر دوره، معادل دو میلیون و 954 هزار و 285 نفر ساعت برگزار شده که از حدود 6681 نفر آزمون گرفته شده است.

او تعداد پروانه های صادر شده در سال 98 را 21 پروانه ، تعداد پروانه های تمدید شده را 187 مورد و تعداد آموزشگاه های فعال را 650 آموزشگاه گفت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فارس، ارسال حدود هزار فیلم کوتاه مهارتی از این استان به جشنواره های کوتاه مهارتی کرج را یکی از اقدامات شاخص این اداره کل ذکر و بیان نمود: در چهارماه اول سال جاری 36 استاندارد آموزشی نوشته شده که 16 مورد آن مورد تایید قرار گرفته و مابقی در دستور کار است.

کوشکی همچنین از رونمایی نخستین کتاب الکترونیکی استان فارس با موضوع راه اندازی سیستم های شارژ خودرو در شهرستان خرامه در آینده ای نزدیک خبر داد.

او برپایی 58 کارگاه تولید ماسک در دوران شیوع کرونا در فارس را از دیگر اقدامات مثبت این اداره کل دانست و گفت: فارس رتبه اول کشوری را در این باره کسب کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فارس از استارت برنامه جایزه بزرگ در هفته ملی مهارت در رشته مسابقات کشوری طراحی جواهرات خبر داد و گفت: براساس این برنامه، هر ماه اسامی نفرات اول تا سوم اعلام و به صورت فصلی نیز طرح منتخب اعلام می شود و نهایتا ششم مرداد 1400 به نفرات اول تا سوم لیگ کشوری طراحی جواهرات، جوایزی خواهیم داد.

کوشکی در بخش پایانی سخنان خود دیدار با فرمانداران، کنندگان فارس در مجلس، ائمه جمعه، دیدار با شرکای اقتصادی، سخنرانی در برخی شهرستان هایی که نماز جمعه برگزار می شود، شرکت در برنامه های صدا و سیما، تجلیل از مربیان نمونه و همیاران مهارتی، شرکت کار آفرینان در برنامه کاشانه مهر صدا و سیما و ... را از جمله برنامه های پیش بینی شده در هفته ملی مهارت برشمرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اجرای 17 عنوان برنامه در هفته ملی مهارت در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 17 عنوان برنامه در هفته ملی مهارت در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید