اعلام جزئیات زمان و نحوه عرضه ETF صنایع پالایش نفت و خودروسازی و صنایع

به گزارش وبلاگ منصوری، خبرنگاران: رئیس کل سازمان خصوصی سازی از عرضه دومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) تا انتها مرداد ماه اطلاع داد و مطرح نمود این صندوق متشکل از شرکت های پالایش نفت تبریز، نفت بندرعباس، نفت اصفهان و نفت تهران است. صندوق سوم نیز متشکل از شرکت های ایران خودرو، سایپا، ملی صنایع مس ایران و فولاد است.

اعلام جزئیات زمان و نحوه عرضه ETF صنایع پالایش نفت و خودروسازی و صنایع

به گزارش وبلاگ منصوری به نقل از جماران اولین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله با عنوان دارا یکم در اردیبهشت ماه سال جاری توسط وزارت اقتصاد و امور دارایی عرضه گشت که این صندوق سرمایه گذاری قابل معامله با نام واسطه گری های مالی متشکل از شرکت های بیمه البرز، بیمه اتکایی امین، بانک های صادرات ایران، ملت و تجارت در اردیبهشت به وسیله پذیره نویسی عمومی تشکیل شد و با استقبال نزدیک به سه و نیم میلیون سهامدار روبرو شد که تا به امروز بزرگترین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (etf) در بورس بوده است و ارزش این صندوق با افزایش بیش از دو برابر به 4 میلیون و 814 هزار تومان رسیده است .

در حالی که شهروندان این روزها اخبار دارادوم و سوم را پیگیری می نمایند تا ثبت نام در ETF دوم و سوم نمایند ، ریس کل سازمان خصوصی سازی ، علیرضا صالح در روزهای گذشته درباره زمان عرضه دارا دوم گفت: اقدامات لازم به منظور تشکیل دومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) با نام صنایع پالایش نفت متشکل از شرکت های پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران ازجانب وزارت نفت در مرحله انجام بوده و امید است تا انتها مرداد این صندوق نیز به وسیله پذیره نویسی عمومی تشکیل گردد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی اضافه نمود: عرضه این صندوق ها با هدف دسترسی اکثریت مردم به بازار سرمایه و ارتقای شرایط مالی خانواده ها از سوی دولت عرضه می گردد و ثبت نام در این صندوق نیز مانند صندوق دارا یکم برای همه شهروندان ایرانی که دارای کد ملی هستند آزاد است.

وی به قانون بودجه سال 1399 کشور و مصوبه هیئت وزیران اشاره نمود و اضافه نمود: طبق قانون و مصوبه هیئت وزیران مقرر شد سه صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) با اعمال تخفیف و به وسیله پذیره نویسی عمومی تا سقف بیست میلیون ریال برای هر شخص، تشکیل گردد.

وی سومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله را خودروسازی و صنایع گفت و اضافه نمود: این صندوق متشکل از شرکت های ایران خودرو، سایپا، ملی صنایع مس ایران و فولاد، است که باید توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل و مقدمات ثبت سفارش سهام آن در بازار سرمایه انجام گردد و در حال حاضر زمان دقیق عرضه آن موکول به اقدامات اجرایی اولیه در ثبت صندوق توسط وزارت صمت است.

علیرضا صالح اضافه نمود: عرضه این صندوق ها با هدف دسترسی اکثریت مردم به بازار سرمایه و ارتقای شرایط مالی خانواده ها از سوی دولت عرضه می گردد و ثبت نام در این صندوق نیز مانند صندوق دارا یکم برای همه شهروندان ایرانی که دارای کد ملی هستند آزاد است.

وی به قانون بودجه سال 1399 کشور و مصوبه هیات وزیران اشاره نمود و اضافه نمود: طبق قانون و مصوبه هیات وزیران مقرر شد سه صندوق سرمایه ­گذاری قابل معامله در بورس (ETF) با اعمال تخفیف و به وسیله پذیره نویسی عمومی تا سقف بیست میلیون ریال برای هر شخص، تشکیل گردد.

منبع: اقتصادنیوز

به "اعلام جزئیات زمان و نحوه عرضه ETF صنایع پالایش نفت و خودروسازی و صنایع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام جزئیات زمان و نحوه عرضه ETF صنایع پالایش نفت و خودروسازی و صنایع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید