قرارگیری 365 قلم داروی نو زیر پوشش بیمه سلامت

به گزارش وبلاگ منصوری، مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: درحال حاضر 365 قلم دارو که قبلا زیرپوشش این بیمه نبودند مشمول بیمه شده اند.

قرارگیری 365 قلم داروی نو زیر پوشش بیمه سلامت

علیرضا اصغرزاده گفت: مادران باردار که تا به امروز زیر پوشش بیمه سلامت نبوده اند، شامل خدمات این بیمه می شوند و هزینه های مربوط به آنان با بیمه پرداخت می گردد.

وی افزود: مادران باردار تا دو سال پس از زایمان و فرزند آنان تا پنج سالگی زیر پوشش بیمه سلامت خواهند بود.

اصغرزاده افزود: از فروردین سال جاری پوشش بیمه ای بیماران صعب العلاج هم انجام می گردد و به این منظور پنج هزار میلیارد تومان اعتبار لازم پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: با حذف ارز ترجیحی در بیمه های پایه هزینه های دارو از تولیدنماینده به مصرف نماینده انتقال یافته، اما سهم پرداختی فرد در بیمه سلامت تغییر نکرده و فقط سهم سازمان بیمه سلامت از کم به میانه به بالا تغییر داشته است.

اصغرزاده گفت: امکان دارد بعضی از داروخانه ها سهم سازمان را از فرد دریافت نمایند که در صورت مشاهده این تخلف، مردم می توانند با سامانه پاسخگویی 1666 تماس بگیرند و مورد را گزارش دهند.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: هزینه دارو در کلینیک ها با قبل تفاوتی نکرده و حتی 365 قلم دارو که قبلا زیر پوشش بیمه نبودند الان مشمول بیمه شده اند و در بخش بیماران خاص نیزبعضی پرداختی ها صفر شده است.

اصغرزاده با اشاره به اهمیت پوشش بیمه ای مردم، گفت: بر اساس مصوبه هیأت دولت اگر موسسه ای با بیمه قرارداد منعقد نکند اجازه تمدید یا صدور پروانه فعالیت به آنان داده نمی گردد.

وی با بیان اینکه درمان باروری نیز زیر پوشش بیمه سلامت واقع شده است، افزود: در پوشش بیمه ای باروری 90 درصد هزینه های درمان به وسیله بیمه سلامت پرداخت می گردد.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حدود 628 هزار نفر در استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند، ادامه داد: حدود 47 دفتر پیشخوان دولت خدمات بیمه سلامت را انجام می هند که هشت دفتر در لردگان و 11 دفتر در شهرکرد واقع شده است.

وبلاگ منصوری چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "قرارگیری 365 قلم داروی نو زیر پوشش بیمه سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارگیری 365 قلم داروی نو زیر پوشش بیمه سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید