چگونه فقط با یک کوله پشتی سفر کنیم؟

به گزارش وبلاگ منصوری، خبرنگاران ؛ یکی از بخش های جدانشدنی در هر سفری، جمع آوری لوازم مورد احتیاج است. طبیعتا سفر بدون لوازم شخصی سخت و غیرممکن است. از طرفی سفر با لوازم زیاد هم چندان خوشایند نیست و سختی های زیادی ایجاد می نماید. با کمی مدیریت و برنامه ریزی می توانیم لوازممان را در یک کوله پشتی جا دهیم و در طول مسافرت هم به مشکل یا کمبود برخورد نکنیم. اما چگونه فقط با یک کوله پشتی سفر کنیم؟ با ما همراه باشید.

چگونه فقط با یک کوله پشتی سفر کنیم؟

وسایل اضافی همراه نبرید

سبک سفر کردن یک فلسفه سفر است که بر همراه بردن وسایل ضروری و پرهیز از لوازم بیش از حد تاکید دارد. مزایای سفر سبک بسیار زیاد است، از جمله کاهش وزن لوازم، سهولت بیشتر در سفر و استرس و دردسر کمتر. برای این کار بعد از خرید بلیط هواپیما و قبل از آغاز جمع آوری وسایل، فهرستی از همه چیزهایی که برای سفر خود احتیاج دارید تهیه کنید. واقع بین باشید و فقط مواردی را درج کنید که واقعاً از آن ها استفاده خواهید کرد. فقط وسایلی را که کاملاً احتیاج دارید همراه داشته باشید. به عنوان مثال، سشوار یا لوازم بهداشتی حجیم خود را در خانه بگذارید و جایگزین های سبک و مقدار سفر را انتخاب کنید. سفر سبک می تواند به شما یاری کند راحت تر و کارآمدتر سفر کنید و به شما این آزادی را می دهد که به جای نگرانی در خصوص چمدان خود، روی تجربه سفر تمرکز کنید. با انتخاب اقلامی که با خود به همراه می آورید و انتخاب اقلام همه کاره و سبک وزن، می توانید همه چیزهای مورد احتیاج خود را در یک کوله پشتی بسته بندی کنید و به راحتی از سفر خود لذت ببرید. جالب است بدانید بعضی تورهای مسافرتی نیز در شرایط خاص (طبیعت گردی) از شما می خواهند فقط یک کوله پشتی همراه بیاورید.

کوله پشتی مناسب را انتخاب کنید

انتخاب کوله پشتی مناسب برای سفر زمانی که فقط یک کوله پشتی به همراه دارید می تواند تفاوت زیادی از نظر راحتی ایجاد کند. وقتی فقط یک کوله پشتی به همراه دارید، مقدار آن بسیار مهم است. کوله پشتی را انتخاب کنید که به مقدار ای بزرگ باشد که بتواند همه چیزهای مورد احتیاج شما را حمل کند، اما نه آنقدر بزرگ که حمل آن دست و پا گیر گردد. یک کوله پشتی 40-50 لیتری معمولا برای یک سفر یک هفته ای کافی است. بعلاوه در پی کوله پشتی های سبک باشید. از آنجایی که کوله پشتی را روی دوش خود حمل می کنید، انتخاب کوله پشتی سبک مهم است. در پی کوله پشتی های ساخته شده از مواد سبک وزن مانند نایلون یا پلی استر باشید.

کوله پشتی خود را برای مدت طولانی حمل خواهید کرد، بنابراین راحتی آن ضروری است. در پی کوله پشتی هایی باشید که دارای تسمه های شانه ای، پنل پشتی و کمربند هستند. این ویژگی ها به توزیع یکنواخت وزن کوله پشتی در بدن و کاهش خستگی یاری می نماید. زمانی که فقط یک کوله پشتی به همراه می آورید، منظم ماندن آن مهم است. در پی کوله پشتی هایی باشید که دارای محفظه ها و جیب های متعدد هستند تا به شما یاری نمایند وسایل خود را به راحتی جدا نموده و به آن دسترسی داشته باشید. البته اگر با خرید بلیط هواپیما سفر می کنید می توانید یک کیف دستی برای لوازمی چون دستمال، عینک و غیره هم همراه داشته باشید.

وقتی فقط یک کوله پشتی به همراه می آورید، بهتر است مطمئن شوید که به مقدار کافی بادوام است تا در برابر فرسودگی سفر مقاومت کند. در پی کوله پشتی های ساخته شده از مواد بادوام مانند نایلون ریپس استاپ یا پلی استر باشید. در نهایت، کوله پشتی متناسب با سبک سفر خود را انتخاب کنید. کوله پشتی ها در سبک ها و رنگ های مختلفی فراوری می شوند، بنابراین یکی را انتخاب کنید که شخصیت و ترجیحات سفر شما را منعکس کند. اگر با تورهای لحظه آخری همراه شوید، زمانی برای این اقدامات ندارید؛ پس بهتر است از قبل به فکر باشید و یک کوله پشتی مناسب برای خود تهیه کنید.

لوازم ضروری را نباید فراموش کنید

هنگامی که فقط با یک کوله پشتی سفر می کنید، مهم است که وسایل ضروری را جمع کنید تا سفری راحت و بدون استرس داشته باشید. پاسپورت شما مهم ترین سند سفر شماست (برای سفرهای خارجی) و باید مطمئن شوید که آن را در مکانی امن و در دسترس قرار دهید. نباید فراموش کنید که کپی اسناد مهم سفر مانند برنامه سفر و رزرو هتل را نیز به همراه داشته باشید. بعلاوه ضروری است مطمئن شوید که پول نقد و کارت اعتباری کافی برای پوشش هزینه های خود در طول سفر به همراه داشته باشید. اگر کیف پول یا کارت بانکی خود را گم کردید، ایده خوبی است که مقداری پول نقد اضطراری به همراه داشته باشید. در نظر داشته باشید که تلفن شما یک ابزار ضروری در طول سفر است. نباید فراموش کنید که یک شارژر یا باتری قابل حمل برای شارژ نگه داشتن گوشی خود به همراه داشته باشید. اگر دارویی مصرف می کنید، حتماً به مقدار کافی برای طول سفر همراه خود داشته باشید. بعلاوه ایده خوبی است که در صورت احتیاج به خرید مجدد آن در خارج از کشور، یک نسخه از نسخه خود و نام عمومی داروی خود را همراه داشته باشید.

لباس های همه کاره همراه ببرید

لباس های همه کاره در سفر فقط با یک کوله پشتی بسیار مهم هستند، زیرا به شما امکان می دهند لباس های خود را با هم ترکیب یا ست کنید و سبک های مختلفی بپوشید. در اینجا چند نکته در خصوص نحوه بسته بندی لباس های همه کاره در سفر آورده شده است:

- به رنگ های خنثی پایبند باشید: رنگ های خنثی مانند سیاه، سفید، خاکستری و بژ به راحتی با هم ترکیب می شوند.

- بسته بندی اقلام چندمنظوره: در پی لباس هایی باشید که می توانند به روش های مختلف پوشیده شوند. به عنوان مثال، روسری را می توان به عنوان پوشش سر، شال یا کمربند استفاده کرد. یک لباس را می توان پشت و رو کرد و می توان آن را با کفش ها و اکسسوری های مختلف ست کرد.

- پارچه هایی را انتخاب کنید که سریع خشک می شوند: هنگام مسافرت، داشتن لباس هایی که به سرعت خشک می شوند بسیار مهم است. در پی اقلامی باشید که از پارچه هایی با سرعت خشک شدن سریع مانند نایلون یا پلی استر ساخته شده اند که بعلاوه سبک وزن هستند و به راحتی بسته بندی می شوند. البته بسته به نوع تور گردشگری ممکن است هتل شما دستگاه خشک کن داشته باشد. با انجام این کارها، می توانید از سفر خود بدون بار سنگین لذت ببرید خصوصا اگر با خرید بلیط قطار قصد سفر با قطار را دارید و تمام لوازمتان پیش خودتان است.

ترجیحا سنگین ترین لباس های همراهتان را بپوشید

پوشیدن سنگین ترین وسایل خود در سفر تنها با یک کوله پشتی می تواند به شما در صرفه جویی در فضا و وزن کوله یاری کند. به عنوان مثال کفش ها اغلب سنگین ترین عضو چمدان شما هستند، بنابراین در سفر سنگین ترین جفت کفش هایتان را بپوشید. این به صرفه جویی در فضای کوله پشتی شما نیز یاری می نماید. اگر به آب و هوای سرد سفر می کنید و باید یک ژاکت سنگین به همراه داشته باشید، آن را در سفر بپوشید. این بعلاوه شما را در طول سفر گرم نگه می دارد. اگر احتیاج به همراه داشتن وسایل حجیم مانند کت بارانی دارید، آن را در سفر بپوشید تا فضای کوله پشتی خود را ذخیره کنید. پس از پوشیدن سنگین ترین وسایل، بقیه لباس ها و وسایل خود را در کوله پشتی خود بگذارید. مطمئن شوید که کوله را هوشمندانه بسته بندی کنید و فقط آنچه را که واقعاً احتیاج دارید به همراه داشته باشید.

سخن پایانی

به یاد داشته باشید، زمانی که فقط با یک کوله پشتی سفر می کنید، مهم است که سبک باشید و فقط چیزهایی را که واقعاً احتیاج دارید به همراه داشته باشید. بنابراین بد نیست از همین حالا تمرین کنید و برای رزرو بلیط هواپیما سفر بعدی، سفر با یک کوله پشتی را امتحان کنید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "چگونه فقط با یک کوله پشتی سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه فقط با یک کوله پشتی سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید