53 هزار فقره مجوز مشاغل خانگی صادر شده است

به گزارش وبلاگ منصوری، تهران (پانا) - صدور 53 هزار فقره مجوز مشاغل خانگی و تقویت کسب و کار و معیشت مرزنشینان از جمله اقدامات معاونت اشتغال وزارت کار در 6 ماه گذشته بوده است.

53 هزار فقره مجوز مشاغل خانگی صادر شده است

به گزارش ایسنا، محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار گفت: به منظور تسریع، توسعه و مانع زدایی از مشاغل خانگی، اقدامات لازم در مورد برطرف موانع و تسهیل گری در مجوزهای مشاغل خانگی به وسیله صدور آنی مجوز رشته های ثبت محور و بعلاوه مانع زدایی وتسهیل گری در مجوزهای مشاغل خانگی به وسیله صدور سه روزه مجوز رشته های تایید محور مشاغل خانگی اجرا شده و طرح توسعه مشاغل خانگی در 31 استان کشور به اجرا در آمده است.

وی از صدور 53 هزار فقره مجوز مشاغل خانگی در 6 ماه گذشته اطلاع داد و گفت: اشتغال ایجاد شده در این بخش بیش از 43 هزار نفر بوده است.

معاون اشتغال وزیر کار، مقدار تسهیلات پرداختی به فعالیت مشاغل خانگی را 8800 میلیارد تومان ذکر و گفت: بیش از 22 هزار نفر این تسهیلات را دریافت نموده اند.

وی بروزرسانی سامانه مشاغل خانگی و افزایش رشته های مشاغل خانگی بهره مند از پوشش بیمه ای صندوق بیمه روستاییان و عشایر را از دیگر اقدامات اجرا شده در حوزه مانع زدایی از توسعه و ایجاد مشاغل خانگی مطرح کرد.

کریمی بیرانوند، بعلاوه تصویب برنامه ملی تقویت کسب و کار و معیشت مرزنشینان را از جمله برنامه های مهم این معاونت ذکر کرد و گفت: در راستای توسعه مالی منطقه ها مرزی و ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه ها، برنامه ملی تقویت کسب و کار و معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه ها مرزی به تصویب هیات وزیران رسانده و اولین جلسه کمیته ملی مذکور برگزار شده است و ساز و کارهای اجرای برنامه از سوی دستگاه های دخیل در این تصویب نامه در حال تهیه و عملیاتی شدن است.

به گفته وی، در راستای این تصویب نامه تفاهم نامه همکاری مشترک میان وزارت کار و بنیاد علوی جهت توسعه اشتغال در منطقه ها مرزی و محروم امضا شده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "53 هزار فقره مجوز مشاغل خانگی صادر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "53 هزار فقره مجوز مشاغل خانگی صادر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید