6 روش آسان پاک کردن چربی فیلتر و شیشه هود آشپزخانه

به گزارش وبلاگ منصوری، تمیز کردن هود آشپزخانه آنچنان که به نظر می رسد، مشکل نیست تنها ضروری است از راهکارهای موثری برای این پاک کردن چربی هود آشپزخانه بهره ببرید و این کار را به طور مرتب انجام دهید تا نتیجه بهتری به دست آورید. در این مقاله می توانید راهنمای کامل و برترین روش های تمیز کردن و پاک کردن چربی شیشه و فیلتر و تمام قسمت های هود آشپزخانه به روش های مختلف را از سرویس در مجله خبرنگاران بخوانید.

6 روش آسان پاک کردن چربی فیلتر و شیشه هود آشپزخانه

چرا تمیز کردن و پاک کردن چربی هود آشپزخانه اهمیت دارد؟

بسیاری از ما به تمیزی هود آشپزخانه اهمیت نمی دهیم و به ندرت مراقبت های لازم را از آن انجام می دهیم. از طرفی تمیز کردن و پاک کردن چربی هود آشپزخانه تنها به بخش بیرونی و ظاهری آن بستگی ندارد و مهم ترین بخشی که باید هر از چند گاهی تمیز گردد، مربوط به فیلترهای هود است.

تمیز نکردن فیلترهای هود می تواند موجب انسداد سوراخ های فیلتر گردد و رسوب چربی در فیلتر را زیاد کند و از همین رو بعد از روشن کردن هود بوی بدی در آشپزخانه شما ایجاد خواهد شد. از طرف دیگر این موضوع روی مکش هوا از طریق هود تاثیر می گذارد و کیفیت هود را تحت تاثیر قرار می دهد.

  • برترین طرح و رنگ کابینت آشپزخانه برای منزل شما کدام است؟

تمیز کردن شیشه و فیلتر هود آشپزخانه با ترکیب سرکه و جوش شیرین

وسایل مورد احتیاج برای تمیز کردن چربی هود آشپزخانه

برای تمیز کردن شیشه و فیلتر هود آشپزخانه قبل از هر اقدامی ضروری است لوازم و تجهیزات مورد احتیاج برای این کار را تهیه کنید.

  • آب داغ
  • جوش شیرین
  • دستکش
  • محلول سرکه
  • شوینده ضد چربی
  • برس با موهای نرم
  • برس با موهای محکم
  • پارچه یا حوله مخصوص خشک کردن

ابتدا گرد و غبار هود را تمیز کنید

برای تمیز کردن هود آشپزخانه ابتدا یک پارچه روی گاز پهن کنید تا در زمان تمیز کردن هود ذرات آلودگی روی آن پخش نگردد. سپس از طریق یک پارچه خشک گرد و غبار روی هود را تمیز کنید. همه بخش ها و کنارهای هود را با یاری دستمال تمیز کنید تا خاک سطح آن به خوبی پاک گردد.

سطح خارجی هود را تمیز کنید

برای تمیز کردن سطح ظاهری هود آشپزخانه مقداری صابون یا هر شوینده از بین برنده چربی را با کمی آب گرم ترکیب کنید تا خوب کف کند. سپس با استفاده از برس یا یک پارچه مناسب کف را روی هود بکشید و ذرات چربی روی هود را تمیز کنید.

بعد از این کار یک هود را از طریق یک حوله نم دار تمیز پاک کنید و سپس خشک نمایید. اگر سطح هود شما پر از لکه های چربی شده و حالتی چسبناک دارد، می توانید از سرکه برای تمیز کردن آن بهره ببرید.

سطح زیر هود را تمیز کنید

برای تمیز کردن سطح زیرین هود، تنها ضروری است فیلترها را خارج کنید. حالا دستکش به دست کنید و مقداری جوش شیرین را با آب ترکیب کنید و کمی صابون یا تمیز نماینده ضد چربی به آن اضافه کنید. یک برس برای آغشته کردن به محلول تمیز نماینده ای که آماده نموده اید احتیاج دارید.

جوش شیرین می تواند با خنثی کردن ترکیبات اسیدی چربی های چسبیده در هود را در خود حل نماید و آن را تمیز نماید. برای اثر بخشی بهتر می توانید مواد تمیز نماینده را برای نیم ساعت روی محل اسپری کنید و بعد با برس لکه ها و ذرات چربی را پاک کنید.

  • 11 روش پاک کردن انواع لکه از روی لباس و انواع پارچه

تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه با جوش شیرین و سرکه

تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه با موادی مثل جوش شیرین و سرکه مهم ترین بخش آن است. این کار باید بعد از جدا کردن فیلترها انجام گردد. برای این کار ابتدا با یاری یک دستمال سطح فیلتر را تمیز کنید تا ذرات درشت روی آن خارج گردد.

سپس سینک را پر از آب کنید. برای 15 تا 20 دقیقه فیلتر را در آن قرار دهید. سپس یک محلول از آب و 1/4 جوش شیرین تهیه کنید و با یاری برس محکم آغاز به تمیز کردن فیلتر کنید. سپس فیلتر را با آب گرم بشویید و مقداری سرکه روی آن اسپری کنید.

سرکه را با یاری یک پارچه میکروفیبر از سطح فیلتر پاک کنید. اگر احساس کردید که فیلترها هنوز احتیاج به تمیزی بیشتر دارند، دوباره این روند را تکرار کنید. بهتر است هر 3 تا 6 هفته یک بار اقدام به تمیز کردن فیلتر هود کنید تا هود آشپزخانه شما عملکرد بهتری داشته باشد. می توانید و را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

بعد از تمیز کردن هود آشپزخانه حتما دریچه هود را آنالیز کنید

بعد از تمیز کردن فیلتر و سطح ظاهری هود با جوش شیرین و سرکه بهتر است مجرای هود را نیز آنالیز کنید. دریچه هود شما باید کاملا باز گردد. برای این کار با استفاده از یک چراغ قوه مجرای اصلی هود را آنالیز کنید و یا از فردی متخصص بخواهید هر چند سال یک بار این کار را برای شما انجام دهد.

این کار موجب عملکرد بهتر هود و بعلاوه جلوگیری از خراب شدن آن می گردد. به یاد داشته باشید که تمیز کردن مداوم فیلترها و استفاده درست از هود موجب می گردد که مسئله ای در کانال های آن ایجاد نگردد.

تمیز کردن فیلتر هود با آب جوش، مایع ظرفشویی و جوش شیرین

اگر با خودتان فکر می کنید که چگونه هود قدیمی را تمیز کنیم راه چاره شما استفاده از ترکیب آب جوش، مایع ظرفشویی و جوش شیرین است. برای این کار باید یک ظرف بزرگ پر از آب جوش آماده کنید. سپس به مقدار 1 قاشق مایع ظرفشویی و 1/4 لیوان جوش شیرین به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

فیلتر هود را در آب قرار دهید. حدود 10 دقیقه صبر کنید و سپس با استفاده از یک برس غیرفلزی فیلترها را بشویید. در صورت احتیاج می توانید مقداری مایع ظرفشویی روی برس بریزید تا فیلترها راحت تر تمیز شوند. در نهایت فیلترها را آبکشی نموده و خوب خشک کنید. می توانید انواع از برندهای معتبر بازار را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

تمیز کردن هود و فیلتر آن با اسپری های تمیزنماینده

برای تمیز کردن بدنه و فیلتر هود می توانید از اسپری های تمیزنماینده چند منظوره آماده موجود در بازار نیز بهره ببرید. بعضی از این اسپری ها طوری طراحی شده اند که پاک نماینده قوی چربی هستند و ذرات چربی و آلودگی را به راحتی در خود حل می نمایند.

برای این کار باید تمیزنماینده را روی بدنه هود اسپری کنید. سپس فیلترها را از هود خارج کنید و مقداری از تمیزنماینده را روی آن ها نیز اسپری کنید. حدود 15 دقیقه صبر کنید. سپس می توانید با استفاده از یک پارچه میکروفایبر بدنه هود را پاک کنید.

برای تمیز کردن فیلترهای هود بهتر است از یک برس غیرفلزی بهره ببرید تا بقایای چربی کاملاً از لابه لای فیلتر تمیز گردد. در پایان فیلتر را بشویید و خوب خشک کنید. این اسپری ها حتی برای پاک کردن چربی کابینت نیز مناسب هستند. می توانید و را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

پاک کردن چربی هود با محلول گاز پاک کن

برای پاک کردن چربی هود می توانید از محلول های گاز پاک کن بهره ببرید. برای این کار باید مقداری از محلول را روی فیلتر یا بدنه هود بریزید و سپس آغاز به تمیز کردن چربی ها و آلودگی ها کنید.

این محلول ها به خوبی چربی را در خود حل می نمایند و ظاهری درخشان به هود شما می بخشند. می توانید انواع را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

تمیز کردن هود با پودر ماشین لباسشویی

راه چاره بعدی برای تمیز کردن هود آشپزخانه استفاده از مقداری پودر ماشین لباسشویی است. برای این کار باید مقداری پودر را با آب ترکیب کنید. سپس با یک اسفنج نرم بدنه هود را تمیز کنید.

برای تمیز کردن فیلتر هود نیز می توانید از یک برس بهره ببرید. برای تهیه به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می توانید همین حالا محصول مورد نظرتان را از فروشگاه های خرید کنید.

تمیز کردن فیلتر هود با قرص ماشین ظرفشویی

یکی از تمیز کردن فیلتر هود است. برای این کار باید داخل سینک را از آب پر کنید و فیلتر هود را برای 10 دقیقه داخل آب قرار دهید. سپس قرص ماشین ظرفشویی را خیس کنید و به آرامی روی فیلتر بکشید.

کمی آب جوش روی قرص بریزید تا نرم تر گردد. سپس با یک برس یا مسواک آغاز به تمیز کردن فیلتر هود کنید. در نهایت فیلتر را با آب گرم بشویید و آن را کاملاً خشک نموده و روی هود نصب کنید. می توانید انواع را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

سوالات متداول

چربی هود را چگونه تمیز کنیم؟

قویترین پاک نماینده چربی هود استفاده از ترکیب آب جوش، مایع ظرفشویی و جوش شیرین است. به جز آن می توانید برای پاک کردن چربی هود از اسپری های تمیزنماینده موجود در بازار نیز بهره ببرید.

پاک کردن چربی هود با جوش شیرین و سرکه چگونه است؟

برای پاک کردن چربی می توانید از ترکیب جوش شیرین و سرکه بهره ببرید. برای این کار باید ابتدا یک ترکیب از آب و 1/4 جوش شیرین تهیه کنید و روی فیلتر هود بریزید. سپس با یک برس فیلترها را تمیز کنید. در نهایت مقداری سرکه روی آن اسپری کنید تا چربی ها کاملاً از بین بروند.

برترین روش برای پاک کردن چربی هود شیشه ای چیست؟

برای تمیز کردن چربی هود شیشه ای بهتر است ترکیب آب، جوش شیرین و سرکه را داخل یک شیشه اسپری دار بریزید و با یاری یک پارچه میکروفایبر بدنه شیشه ای هود را تمیز کنید.

منابع: prolinerangehoods ، thespruce، thekitchn

منبع: افق کوروش

به "6 روش آسان پاک کردن چربی فیلتر و شیشه هود آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 روش آسان پاک کردن چربی فیلتر و شیشه هود آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید