آخرین شرایط محور دزفول ، اصفهان از زبان معاون وزیر راه

به گزارش وبلاگ منصوری، خبرنگاران/خوزستان معاون وزیر راه و شهرسازی آخرین شرایط ایجاد محور دزفول - اصفهان موسوم به طرح پاشنه زاگرس را تشریح کرد.

آخرین شرایط محور دزفول ، اصفهان از زبان معاون وزیر راه

خیرالله خادمی در جلسه قرارگاه بازسازی منطقه ها زلزله زده خوزستان که شامگاه آدینه (23 مهرماه) با حضور معاون مالی رئیس جمهور در استانداری خوزستان برگزار گردید، اظهار کرد: در خوزستان 15 طرح بزرگ در بخش راه داریم که بر اساس اعتبارات در حال اجرا هستند. دو طرح ریلی اصفهان - اهواز و شلمچه - بصره نیز در برنامه کاری است و امیدواریم در آینده اجرای این طرح ها شروع گردد.

به گزارش وبلاگ منصوری، وی اضافه نمود: شاید محروم ترین نقطه در بخش راه، منطقه اندیکا باشد زیرا طرح های ملی کمی در این منطقه اجرا شده است و ساخت و ساز نیز در این نقطه هزینه بر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح پاشنه زاگرس (دزفول - اصفهان) در سال 88 تصویب شد که اگر این جاده رونق یابد، تحولی در بخش های مختلف از جمله اشتغال و گردشگری ایجاد می نماید اما اعتبارات ملی آن کم است. کار در دو نقطه از دزفول به سردشت در حال اجرا است که امیدواریم با منابع اعتباری بیشتر، تحولی در منطقه شمال استان خوزستان داشته باشیم.

خادمی اضافه نمود: طرح دیگری نیز در محور مسجدسلیمان به بازفت داریم که اندیکا را نیز در بر می گیرد که سال جاری افزایش اعتبار خوبی داشته است و دو تونل در گردنه تاراز مناقصه شده اند و کار از سمت چهار محال و بختیاری شروع شده است و امیدواریم در یک ماه آینده کار در این بخش را شروع کنیم.

وی گفت: شرایط جاده مسجدسلیمان به اندیکا خوب نیست که کار در یک قطعه از آن با 23 کیلومتر شروع شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان نمود: دو سال پیش نیز طرحی از الیگودرز به لالی در ردیف بودجه نهاده شد که مطالعات آن در حال اجرا است. کار از سمت الیگودرز به طول 45 کیلومتر شروع شده است و در حال کوشش هستیم تا با سرعت این کار انجام گردد. مطالعات انجام کار از سمت لالی نیز در حال اجرا است تا کار این دو نقطه با هم تلاقی یابد و ارتباط بسیار کوتاهی با مرکز کشور و شمال خوزستان برقرار گردد. البته جاده کوهستانی و کار در آن سخت است و هزینه بالایی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آخرین شرایط محور دزفول ، اصفهان از زبان معاون وزیر راه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط محور دزفول ، اصفهان از زبان معاون وزیر راه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید