تعامل شهرداری و دیوان عدالت اداری می تواند مسائل تهران را حل نماید

به گزارش وبلاگ منصوری، شهردار تهران گفت: شهر تهران با مسائل بسیاری روبه روست. حل این مسائل احتیاج به ایجاد یک تحول جدی در مدیریت شهری دارد. از طرفی ایجاد هرگونه تحول با مقاومت های بسیاری در ساختار روبرو خواهد شد. برای برطرف این چالش مجموعه دیوان عدالت اداری می تواند بسیار گره گشا باشد و به شهرداری تهران یاری کند.

تعامل شهرداری و دیوان عدالت اداری می تواند مسائل تهران را حل نماید

به گزارش وبلاگ منصوری؛ علیرضا زاکانی در بیست ویکمین نشست مشترک قُضات دیوان عدالت اداری و مدیران حقوقی شهرداری های کلانشهرهای ایران که صبح امروز -8مرداد 1402- در مجموعه برج میلاد تهران برگزار گردید، با بیان اینکه دیوان مرجعی برای تظلم خواهی همه مردم مطابق قانون است، گفت: از جایی که شهرداری ها با زندگی مردم از قبل تولد تا پس از مرگ مرتبط هستند، محتمل است حجم شکایت های ارجاعی به دیوان در این حوزه بیشتر هم باشد.

او ادامه داد: بخشی از این شکایات ریشه در ناآگاهی مردم از حقوق خود دارد و بعضی دیگر نیز وابسته به عملکرد نادرست شهرداری ها در خدمت رسانی به شهروندان است.

زاکانی در ادامه با اشاره به قانون تازه دیوان عدالت اداری گفت: قانون تازه دیوان ابداعات خوبی در خود دارد که در نتیجه آن مسئولیت پذیری نهادهای خدمتگزار مانند شهرداری ها افزایش پیدا می نماید. اما اگر اقتضائات اجرایی شدن آن در نظر گرفته نگردد، ممکن است چالش زا باشد.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم برگزاری جلسات میان قضات دیوان عدالت اداری و مدیران حقوقی کلان شهرهای ایران گفت: در کشور 20 کلانشهر با جمعیت عمدتاً بیش از یک میلیون نفر داریم. تعامل و پیوستگی میان قضات دیوان عدالت اداری و مجموعه کلان شهرهای ایران باعث گره گشایی از موضوعات مختلف شهری و تسری قواعد، قوانین و رویه های حقوقی مختلف به سایر شهرهای ایران و رضایت مندی هرچه بیشتر شهروندان می گردد.

زاکانی در سرانجام تأکید کرد: شهر تهران با مسائل بسیاری روبه روست. حل این مسائل احتیاج به ایجاد یک تحول جدی در مدیریت شهری دارد. از طرفی ایجاد هرگونه تحول با مقاومت های بسیاری در ساختار روبرو خواهد شد. برای برطرف این چالش مجموعه دیوان عدالت اداری می تواند بسیار گره گشا باشد و به شهرداری تهران یاری کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "تعامل شهرداری و دیوان عدالت اداری می تواند مسائل تهران را حل نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعامل شهرداری و دیوان عدالت اداری می تواند مسائل تهران را حل نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید