توزیع نیروهای جدید تخصصی و فوق تخصصی پزشکی شروع شد

به گزارش وبلاگ منصوری، به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سید علی حسینی گفت: نیروی انسانی تخصصی وزارت بهداشت دارای توضیح وظایف متعددی از ابعاد آموزشی، تحقیقاتی و درمانی است و هر ساله در این مقطع زمانی توزیع نیروهای فارغ التحصیل انجام می گردد.

توزیع نیروهای جدید تخصصی و فوق تخصصی پزشکی شروع شد

وی اضافه کرد: باتوجه به شرایط دانشگاهها و احتیاجهای درمانی کشور در بعضی رشته ها امکان جذب افراد در این رشته ها به صورت عضو هیات علمی در بدو خدمت وجود ندارد. لذا این نیروها به عنوان کادر درمانی در دانشگاهها توزیع می شوند و پس از مدتی در صورت درخواست دانشگاهها می توانند به عضو هیات علمی تبدیل شرایط شوند.

رئیس مرکز هیات علمی وزارت بهداشت تاکید نمود: بهره برداری از نیروهای متخصص متعهد خدمت در دانشگاههای علوم پزشکی کشور متناسب با احتیاجهای هر دانشگاه صورت می گیرد و با هاهنگی معاونت های تخصصی در وزارت بهداشت برنامه ریزی و اجرایی می گردد.

حسینی ارائه خدمات به جامعه را اولویت اصلی وزارت بهداشت ذکر کرد و گفت: نیروی انسانی نظام سلامت باتوجه به احتیاجهای جامعه تربیت می شوند و در زمان تعهدات نیز متناسب با احتیاج به ارائه خدمات در بخش درمان یا آموزش می پردازند.

رئیس مرکز هیات علمی وزارت بهداشت گفت: در امسال از بین دانش آموختگان تخصصی که جزو 10 درصد اول هر رشته بودند، تا به امروز تعداد 100 نفر به صورت عضو هیات علمی در بین دانشگاهها توزیع شدند. تعداد 30 نفر هیات علمی تخصصی ماده یک نیز بزودی به دانشگاهها معرفی می شوند، همینطور بیش از 300 نفر دانش آموخته فوق تخصصی با اولویت جهت رفع احتیاجهای آموزشی در حال توزیع هستند.

وی اضافه کرد: در دانشگاه های مستقر در شهرهای عظیم برای جذب نیرو با محدودیت روبرو هستیم و سعی بر این است با توزیع نیروها در مناطق کمتر برخوردار احتیاج تمام کشور به نیروی انسانی هیات علمی و درمانی را رفع کنیم.

حسینی گفت: البته افراد می توانند پس از توزیع در شهری که به عنوان کادر درمانی معرفی شده اند با موافقت دانشگاهها به عضو هیات علمی در همان دانشگاه تبدیل شرایط پیدا نمایند.

منبع: ویکی گرام

به "توزیع نیروهای جدید تخصصی و فوق تخصصی پزشکی شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع نیروهای جدید تخصصی و فوق تخصصی پزشکی شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید