خبرنگاران فعالان تجارت دریایی بندر آستارا تجلیل شدند

به گزارش وبلاگ منصوری، آستارا - خبرنگاران - ملوانان و خدمه چهار کشتی بندر آستارا که با رعایت پروتکل های بهداشتی در صادرات و واردات کالا در مرز دریایی این شهرستان فعال هستند، از سوی مسئولان محلی تجلیل شدند.

خبرنگاران فعالان تجارت دریایی بندر آستارا تجلیل شدند

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا روز دوشنبه در بندر این شهرستان گفت: در شرایط مقابله با بیماری کرونا، چهار کشتی برای تخلیه و بارگیری کالا در این بندر فعالیت می نمایند و کوشش رئیس بندر و خدمه و ملوانان حوزه حمل و نقل دریایی ارزشمند است.

سامان ساسانیان اظهار کرد: هرچند کوشش ها به مقابله با کرونا معطوف شده، اما چرخ تجارت در شرایط جنگ مالی در حرکت است و صادرات و واردات در مرزهای زمینی، ریلی و دریایی آستارا جریان دارد.

وی ادامه داد: بندر آستارا شبانه روزی است و با هماهنگی گمرک جمهوری اسلامی ایران و اقدامات پیشگیرانه بهداشتی، تا به امروز مسئله ای در امورات منطقه ویژه مالی بندر گزارش نشده است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا نیز در این آئین، میزان صادرات کالا از این بندر در سال گذشته را 122 هزار تن و میزان واردات را حدود 30 هزار تن خاطرنشان کرد.

کیانوش امیری اضافه نمود: خوشبختانه با اعمال مراقبت ها، نظارت ها و همکاری عوامل و کارکنان کشتی ها و بندر، بیماری کرونا در میان کارکنان مشاهده نشده و امورات، با قدرت و انضباط لازم در جریان است.

بندر چند منظوره آستارا با 60 هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین راستا تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های 2 هزار و 500 تن طراحی شده است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد و در معمولی ترین حالت، باعث سرماخوردگی می گردد اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می گردد که نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین آغاز شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به بیش از 200 کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت نموده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی برخوردار است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فعالان تجارت دریایی بندر آستارا تجلیل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فعالان تجارت دریایی بندر آستارا تجلیل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید