ملاقات ظریف با رییس جمهوری تاجیکستان خبرنگاران

به گزارش وبلاگ منصوری، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در کنفرانس قلب آسیا - فرایند استانبول در تاجیکستان حضور دارد، با امامعلی رحمان رییس جمهور این کشور ملاقات و تبادل نظر کرد.

ملاقات ظریف با رییس جمهوری تاجیکستان خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ منصوری به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، در این ملاقات موضوعات دو جانبه و همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف از جمله مسائل مالی، تجارت، انرژی، صنعت، حمل و نقل، علوم و فرهنگ مورد مصاحبه نهاده شد و بر اهمیت نقش کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور تاکید شد.

همکاری های مشترک در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، قاچاق مواد مخدر و دیگر جنایت های سازمان یافته فرامرزی از دیگر موضوعات مطرح شده در این ملاقات بود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به همراه سایر وزرای امور خارجه شرکت کننده در کنفرانس قلب آسیا، در ضیافت رسمی رییس جمهور تاجیکستان حضور یافت.

کنفرانس قلب آسیا (9 تا 10 فروردین 1400)

15 کشور عضو قلب آسیا شامل جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، چین، روسیه، هند، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه، آذربایجان، عربستان سعودی و امارات متحده عربی هستند. آمریکا، استرالیا، کانادا، دانمارک، مصر، فرانسه، فنلاند، آلمان، عراق، ایتالیا، ژاپن، نروژ، لهستان، اسپانیا، سوئد و انگلیس هم کشور های حامی قلب آسیا به شمار می فرایند.

کنفرانس قلب آسیا از سال 2011 تا 2019 در استانبول، کابل، الماتی، پکن، اسلام آباد، امریتسار، باکو و استانبول برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ملاقات ظریف با رییس جمهوری تاجیکستان خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات ظریف با رییس جمهوری تاجیکستان خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید