شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران فرصتی برای بازیابی این صنعت خواهد بود

به گزارش وبلاگ منصوری، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران فرصتی برای بازیابی این صنعت خواهد بود.

شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران فرصتی برای بازیابی این صنعت خواهد بود

حسین رضایی، فعال حوزه گردشگری در مورد شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری اظهار کرد: نمایشگاه ها عموما به عنوان یک راه چاره موثر در بازاریابی و مواجهه عرضه نمایندگان، متقاضیان و مصرف نمایندگان شناخته شده و نقش موثری برای ارائه خلاقیت ها و نوآوری ها ایفا می نمایند.

وی اضافه نمود: سال گذشته همزمان با پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری ابعاد مختلف گردشگری مذهبی آنالیز و گفته شد که بهتر است ادارات کل حوزه های گردشگری مذهبی به همراه آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت معصومه (س) و آستان مقدس شاهچراغ و سایر حوزه های امامزادگان برای اینکه فضای گردشگری مذهبی مورد واکاوی مخاطبین قرار گیرد به ارائه عملکرد و خدمات خود در این نمایشگاه بپردازند. امید است سال جاری نیز به این موضوع توجه گردد.

رضایی ادامه داد: در ایام ماههای مبارک رجب، شعبان و رمضان قرار داریم و جشن های رجب و شعبان بخشی از نیازهای فرهنگی است که مخاطبین را به سمت حوزه های زائرپذیر راهنمایی می نماید. بعلاوه پیش بینی می گردد تا نوروز آینده 3 موج سفر برای علاقمندان به گردشگری مذهبی ایجاد گردد که باید بخشی از خدماتی که در نوروز ارائه خواهد شد، در این نمایشگاه اطلاع رسانی گردد.

وی مطرح کرد: بازشناسی صنعت گردشگری انحصارا به ارائه خدمات و تحلیل عملکرد ادارات کل میراث فرهنگی و گردشگری ختم نمی گردد، بلکه تمام عوامل موثر در صنعت گردشگری از جمله ناوگان های سفرهای زمینی، هوایی، دریایی تا خدمات جاده ای در مسیر، آنالیز امکانات میان راهی بویژه بهداشت مراکز خدماتی و رفاهی باید مورد ارزیابی قرار گیرند. با توجه به اینکه بخشی از وظایف به عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است نباید این نهاد از نگاه نظارتی گردشگری دور بماند.

این فعال حوزه گردشگری ادامه داد: توجه به هزینه های سفر به خصوص خدمات میان راهی، مقدار آمادگی شهرها برای پذیرش مسافر، آمادگی پلیس راه و برطرف خطر از نقاط پر حادثه، نظارت بر فروش بلیت و توزیع بلیت روزانه، تاکسی های مسافربر و نحوه ارائه خدمات فرهنگی می تواند مسافرت زائرین، مسافرین و گردشگران داخلی و خارجی را اطمینان بخش کند.

رضایی گفت: بعلاوه انتظار می رود عوامل موثر در حوزه خدمات سفر چه مستقیم و چه غیر مستقیم به ارائه عملکرد در این نمایشگاه ملزم شوند تا اصحاب رسانه و مردم مقدار تاثیرگذاری خدمات آنها را در سفرهای نوروزی مورد ارزیابی قرار دهند.

وی اضافه نمود: بعلاوه اطلاع رسانی به موقع در فضای رسانه ای و تبلیغی کشور علاوه بر ارائه دستاوردهای نوین، چشم اندازی از خدمات شرکت های پیروز در حوزه گردشگری و تورگردانی، تور لیدرهای پیروز، رسانه های حوزه گردشگری، حوزه های آموزشی در این صنعت، خدمات الکترونیک و فناوری اطلاعات در حوزه گردشگری، انجمن ها، جمعیت ها و سازمان های مردم نهاد، شاخه های نوین گردشگری، بومگردی و مراکز اقامتی روستایی، شرکت های چاپ و نشر نقشه های گردشگری، واحدهای گردشگری شهرداری ها، بانکداری الکترونیکی، گردشگری بازار و صنایع دستی و بعلاوه گردشگری بین المللی را به وسیله ارائه خدمات توریستی آسان به همراه خواهد داشت.

منبع: همگردی

به "شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران فرصتی برای بازیابی این صنعت خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران فرصتی برای بازیابی این صنعت خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید