شی: چین استفاده از زور علیه تایوان را رد نمی کند

به گزارش وبلاگ منصوری، رئیس جمهور چین در افتتاحیه بیستمین کنگره حزب حاکم کمونیست این کشور به تشریح موفقیت های این حزب در سال های اخیر پرداخت.

شی: چین استفاده از زور علیه تایوان را رد نمی کند

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین امروز یکشنبه بیستمین کنگره حزب حاکم کمونیست این کشور (CCP) را که در تالار بزرگ ملی در میدان تیان آن من شهر پکن برگزار می گردد، افتتاح کرد و انتظار می رود در آن ریاست جمهوری خود را برای سومین دوره دیگر تمدید کند.

شی در سخنرانی خود به دستاورد های چین از زمان به قدرت رسیدن این حزب به ویژه در چند سال گذشته اشاره نمود. او در خصوص موفقیت دولت در مقابله با همه گیری کووید-19، بحران های هنگ کنگ و تایوان و تبدیل شدن به یکی از رهبران دنیا در اقتصاد، نوآوری و فناوری صحبت کرد.

او گفت: در مواجهه با تغییرات ناگهانی در شرایط بین المللی، ما تمرکز استراتژیک خود را حفظ نموده ایم و روحیه مبارزه، دفاع از حیثیت ملی و منافع اصلی را در بحبوحه مبارزه، حفظ می کنیم.

رئیس جمهور چین امروز یکشنبه بعلاوه تاکید نمود که پکن خواهان اتحادی مسالمت آمیز با تایوان است، اما استفاده از زور را در صورت احتیاج رد نمی کند.

شی در سخنرانی خود تاکید نمود: حل مسئله تایوان موضوع خود مردم چین است.

وی اضافه نمود که کشورش به زودی طرحی را برای حل این موضوع ارائه خواهد نمود و به طور محکم سلطه و ابتکار روابط بین تنگه را درک خواهد نمود.

شی بعلاوه درباره اقتصاد این کشور صحبت کرد و درباره سختی هایی که ممکن است در نتیجه بی ثباتی دنیای تجربه کند، هشدار داد. او گفت: برای مقاومت در برابر باد های تند، آب های متلاطم و حتی طوفان های خطرناک آماده باشید.

او یک کشور، دو سیستم را برترین گزینه برای ثبات در هنگ کنگ و ماکائو توصیف کرد و از همه طرف های درگیر خواست تا چنین شرایطی را حفظ نمایند.

شی در این اجلاس بر اهمیت داشتن قدرت کلی حکومت دولت مرکزی و وطن پرستان حاکم بر جزایر تأکید کرد. او بعلاوه از ادغام بهتر آن ها در توسعه کلی کشور حمایت کرد تا بتوانند نقش بهتری در تحقق جوانسازی ملت بزرگ چین ایفا نمایند.

رئیس جمهور چین در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: چین به اصلاحات نظامی خود ادامه خواهد داد، به طوری که تا سال 2027، که صدمین سالگرد تأسیس ارتش آزادیبخش خلق (PLA) است، پکن به هدف مورد نظر خود برای داشتن یک نیروی مسلح در سطح دنیای دست خواهد یافت.

شی در ادامه گفت: دستیابی به هدفِ یک مبارزه صد ساله برای ساخت ارتش در چارچوب زمانی برنامه ریزی شده و تسریع تحول ارتش آزادیبخش خلق چین یک احتیاج استراتژیک برای ساخت همه جانبه یک دولت مدرن سوسیالیستی است.

وی تاکید نمود که تقویت توانایی های استراتژیک چین برای حفاظت از حاکمیت دولت، امنیت و منافع توسعه لازم است.

وبلاگ منصوری بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شی: چین استفاده از زور علیه تایوان را رد نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شی: چین استفاده از زور علیه تایوان را رد نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید