نقاشی تقلبی همه را غافلگیر کرد

به گزارش وبلاگ منصوری، یک نسخه تقلبی و آسیب دیده از نقاشی سالواتور موندی ، گران ترین نقاشی دنیا در یک حراجی به قیمتی بسیار فراتر از پیش بینی ها فروخته شد.

نقاشی تقلبی همه را غافلگیر کرد

به گزارش ایسنا و به نقل از آرت نیوزپیپر، نسخه تقلبی سالواتور موندی، نقاشی مشهور اثر لئوناردو داوینچی با وجود صدمات جدی درحالی در حراجی کریستیز به قیمت یک میلیون یورو فروخته شد که کارشناسان ارزش تقریبی آن را بین 10,000 الی 15,000 یورو برآورد نموده بودند.

این نقاشی که در حراجی آنلاین آثار استادان قدیم نقاشی به مزایده گذشته شد، به عنوان نقاشی تقلبی که به وسیله یک هنرمند ناشناس خلق شده است، به رقم چشمگیری به فروش رسید.

این نقاشی در ابعاد 63.2 در 51 سانتی متر خلق شده است و با توجه به اطلاعات حراجی، قدمت آن به حوالی 1600 میلادی بازمی شود. اگر این تاریخ صحیح باشد، امکان ندارد که یکی از هنرآموزان کارگاه نقاشی داوینچی این نقاشی را خلق نموده باشد؛ چراکه این هنرمند حدود یک قرن قبل از این تاریخ در فرانسه درگذشته بود.

وینسنت دلووین ، متخصص نقاشی ایتالیا در کاتالوگ نمایشگاه سال 2019 آثار لئوناردو در موزه لوور، 22 نقاشی تقلبی ناشناس سالواتور موندی از جمله این نقاشی را معرفی نموده بود.

قیمت باورنکردنی که برای این نقاشی تقلبی پرداخت شده است، به مقدار محبوبیت تابلو نقاشی سالواتور موندی اشاره دارد که در سال 2017 در حراجی کریستیز به قیمت 450 میلیون دلار به وسیله محمد بن سلمان خریده شد. این نقاشی از آن موقع تا به امروز در انظار عمومی به نمایش گذاشته نشده است.

منبع: فرارو

به "نقاشی تقلبی همه را غافلگیر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاشی تقلبی همه را غافلگیر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید