هنرستان های کرمانشاه؛ پیشتاز در تولید ماسک و اقلام بهداشتی

به گزارش وبلاگ منصوری، خبرنگاران/کرمانشاه رئیس اداره آموزش های فنی وحرفه ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: هنرستان های استان در شرایط کرونایی در تولید ماسک و سایر اقلام بهداشتی پیشتاز هستند.

هنرستان های کرمانشاه؛ پیشتاز در تولید ماسک و اقلام بهداشتی

حامد شاهینی در گفت و گو با وبلاگ منصوری، با اشاره به ورود هنرستان های استان در حوزه تولید ماسک و سایر اقلام بهداشتی از ابتدای شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: در همان روزهای اولیه شیوع بیماری هنرستان های شاخه های فنی حرفه ای و کاردانش استان در حوزه هایی که توانایی کمک به مردم را داشتند، فعال شدند.

شاهینی با بیان اینکه هنرآموزان و هنرجویان رشته های طراحی دوخت در شهر کرمانشاه و شهرهای دیگر استان مثل بیستون، اسلام آبادغرب، سرپلذهاب، نوسود و...در کارگاه های فعال خود به تولید ماسک و روپوش مشغول هستند، گفت: در صورت تامین مواد اولیه کارگاه های هنرستانی استان روزانه تا هفت هزار ماسک را می توانند تولید کنند.

رئیس اداره آموزش های فنی وحرفه ای و کارودانش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: به مدیران هنرستان های استان هم ابلاغ شده که همکاران آموزشی که توانایی تولید ماسک و کاور را در منزل دارند، امکاناتی مانند چرخ خیاطی و مواد لازم را برای تولید ماسک و سایر اقلام بهداشتی در اختیار داشته باشند.

شاهینی ادامه داد: علاوه بر تولید ماسک و کاورهای پزشکی، مواد و محلول های ضدعفونی کننده نیز در کارگاه های صنایع شیمیایی استان در حال تولید است و شرایط برای تولید انبوه هم آماده شده است.

وی اضافه کرد: قرار است هنرستان زنده یاد محمدیان مواد شوینده و ضد عفونی مورد نیاز مدارس را تولید کند.

شاهینی با اشاره به حساسیت های خاص تولید ماسک و البسه پزشکی، گفت: فعالیت کلیه هنرستان های استان از زمان شروع این کار زیر نظر کارشناسان بهداشت به عنوان کننده معاونت غذا و دارو بوده و کلیه ها ماسک ها و تولیدات بعداز اتمام کار یا زیر نظر کارشناسان استرلیزه یا برای استرلیزه شدن تحویل یگان های ذیربط می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "هنرستان های کرمانشاه؛ پیشتاز در تولید ماسک و اقلام بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرستان های کرمانشاه؛ پیشتاز در تولید ماسک و اقلام بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید