30 میلیارد ریال به ترویج صنایع دستی در کردستان اختصاص یافت

به گزارش وبلاگ منصوری، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، 30 میلیارد ریال به ترویج صنایع دستی در کردستان اختصاص یافت.

30 میلیارد ریال به ترویج صنایع دستی در کردستان اختصاص یافت

یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: این اندازه اعتبار برای آموزش و ترویج هنر صنایعه دستی به جوانان و نوجوانان علاقمند اختصاص یافته است.

وی اضافه نمود: آموزش رشته های مختلف صنایع دستی به وسیله شرکت کارآفرینان صنایع دستی کردستان (1213) برای سه هزار نفر به صورت عمومی و کوتاه مدت و 500 نفر از شاغلان صنایع دستی در سطح استان اجرا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: این دوره های آموزشی در رشته های رودوزی های سنتی، سفالگری، نازک کاری، البسه محلی، فراوریات چرم، جاجیم بافی، گلیم بافی، کلاش بافی، شال بافی و قلم زنی برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر 44 هزار کردستانی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در رشته های مختلف صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند، گفت: مهارت آموزی و توانمندسازی افراد یکی از مهمترین برنامه های این اداره برای توسعه این میراث ارزشمند است.

گویلیان ابراز امیدواری کرد با آموزش و مهارت آموزی هنرمندان این حوزه، شاهد رونق و فراوری محصولات مختلف صنایع دستی و ایجاد اشتغال پایدار در استان باشیم.

بیش از 44 هزار هنرمند کردستانی در 42 رشته مختلف صنایع دستی فعالیت می نمایند که 21 رشته آن بومی و خاص منطقه کردستان است.

منبع: همگردی

به "30 میلیارد ریال به ترویج صنایع دستی در کردستان اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 میلیارد ریال به ترویج صنایع دستی در کردستان اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید