آشنایی با دانشگاه های انگلیس

به گزارش وبلاگ منصوری، دانشگاه های انگلستان در میان دانشگاه های برتر دنیا

سیستم آموزشی کشور انگلستان و اعتبار دانشگاه های آن به گونه ای است که از همه جای دنیا برای آن سر و دست می شکنند. اگر فیل تان یاد انگستان نموده و سودای تحصیل در دانشگاه های این کشور را در سر می پرورانید، در این مطلب با ما همراه باشید. نظرخواهی ها و پژوهش ها نشان می دهد که با وجود کاهش بودجه دانشگاه ها و اختلافاتی که بر سر هزینه های آموزش در انگلستان وجود دارد، دانشگاه های این کشور همچنان در رقابت دنیای با سایر کشورها هستند.

آشنایی با دانشگاه های انگلیس

1. کمبریج (Cambridge)

این دانشگاه برای دومین سال متوالی به عنوان بهترین دانشگاه جهان شناخته شده و گوی سبقت را از هاروارد و آکسفورد ربوده است. از نظر سابقه و قدمت، کمبریج سومین دانشگاه جهان بوده و افرادی چون چالز داروین در این دانشگاه درس خوانده اند.

2. آکسفورد (Oxford)

سال گذشته این دانشگاه رتبه بعد از هاروارد را به خود اختصاص داد. آکسفورد محل تحصیل 26 تن از نخست وزیران انگلستان و یکی از روسای جمهور آمریکا (بیل کلینتون) می باشد

3. کالج امپریال لندن (College Imperial)

این کالج سال گذشته از مقام 7 به مقام 6 ارتقاء یافت. در این نهاد علمی دانشجویان به صورت گزینشی انتخاب شده و امکان ادامه تحصیل برای دانش آموزان ممتاز فراهم می باشد.

4. دانشگاه کالج لندن

اگرچه دانشگاه کالج لندن در سال های اخیر از رتبه 4 به 7 تنزل نموده است اما همچنان یکی از بهترین دانشگاه های جهان می باشد. این دانشگاه در سال 1826 به عنوان جایگزینی برای دانشگاه آکسبریج تاسیس شده است.

5. ادینبورگ (Edinburg)

دانشگاه ادینبورگ یکی از دانشگاه های قدیمی اسکاتلند است که بیش از 600 رشته و گرایش مختلف را به دانشجویان ارائه می نماید. این دانشگاه در سال گذشته، دو درجه ارتقاء رتبه را تجربه نموده است.

6. دانشگاه کالج کینک (College King)

از سال گذشته تا کنون این دانشگاه سیری نزولی داشته و از رتبه 21 به رتبه 27 رسیده است. دانشگاه کالج کینگ چهارمین دانشگاه قدیمی انگلستان بوده و دارای پنج دانشکده در لندن است.

7. منچستر (Manchester)

رتبه دانشگاه منچستر سال گذشته از 28 به 29 رسید. منچستر دانشگاهی است که 25 نفر از برندگان نوبل را در خود جای داده است.

8. بریستول (Bristol)

اگرچه رتبه این دانشگاه در سال های گذشته پایین آمده است اما هنوز می توان آن را یکی از 30 دانشگاه برتر جهان به شمار آورد. ورود به دانشگاه بریستول بسیار سخت بوده و سال گذشته تنها 10 درصد از متقاضیان پیروز به ورود به آن شدند.

9. وارویک (Warwik)

این دانشگاه سال گذشته با 3 درجه پیشرفت نامش را بین 50 دانشگاه برتر جهان ثبت نموده است. دانشگاه وارویک در بسیاری از زمینه ها درخشش آکادمیک داشته است. البته این دانشگاه در سال 1960 تاسیس شده و سابقه نسبتاً اندکی دارد.

10. گلاسکو (Glasgow)

پیشرفت این دانشگاه بسیار چشمگیر بوده است، به طوری که در سال های اخیر از جایگاه 59 به جایگاه 41 رسیده است. این جایگاه در گذشته متعلق به دانشگاه بیرمنگام بوده است.

11. مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی (LSE)

این دانشگاه طی سال گذشته از رتبه 80 به 64 رسیده است و درواقع تنها دانشگاه تخصصی علوم اجتماعی در انگلستان است.

12. دانشگاه بیرمنگام (Birmingham)

سال گذشته رتبه این دانشگاه سال گذشته از 59 به 67 تنزل کرد. طبق برآوردها، برای هر جای خالی در این دانشگاه تقریباً 7 متقاضی وجود دارد.

13. شفیلد(Sheffield)

دانشگاه شفیلد که محل تحصیل 5 تن از برندگان جایزه نوبل است، سال جاری از رتبه 69 به 72 سقوط نموده است.

14. دانشگاه ناتینگهام (Nottingham)

این دانشگاه با یک درجه تنزل از رتبه 73 به 74 رسید، ولی همچنان جزء 100 دانشگاه برتر به شمار می رود. در سال های اخیر در این دانشگاه میلیون ها پوند صرف احداث ساختمان ها و تجهیزات شده است.

15. ساتمتون (Southampton)

رتبه دانشگاه ساتمتون در سال گذشته از 81 به 75 رسید. از اکتبر 2012 به بعد دانشجویان توانسته اند از دانشکده ساتمتون کشور مالزی مدرک مهندسی دریافت نمایند.

16. لیدز (Leed)

لیدز دومین دانشگاهِ بزرگ تک دانشکده ای انگلستان است اما رتبه آن در سال گذشته در میان دانشگاه های برتر جهان، از 85 به 93 تنزل نموده است.

17. دورهام (Durham)

این دانشگاه که یکی از بهترین دانشگاه های انگلستان است، در سال گذشته از جایگاه 92 به جایگاه 95 تغییر مکان داد.

18. دانشگاه یورک (York)

سال گذشته رتبه این دانشگاه 88 بود و سال جاری به جایگاه 96 رفت. طبق آمارها، 10 تن از اعضای مجلس عوام انگلستان در این دانشگاه تحصیل نموده اند.

19. سینت آندروز (Andrews St)

این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه اسکاتلند و سومین دانشگاه قدیمی کشورهای انگلیسی زبان به شمار می رود. در حال حاضر حدود 5000 دانشجو در این دانشگاه به تحصیل مشغولند.

منبع: الی گشت

به "آشنایی با دانشگاه های انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با دانشگاه های انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید