اگر این عکس زیبا و ظاهرا بی خطر را کاغذ دیواری گوشی اندرویدی خود کنید، به دردسر می افتید!

به گزارش وبلاگ منصوری، ما غالبا از ویروس ها و بد افزارها و سایت های ناامن و اپلیکیشن هایی که به حریم خصوصی و اطلاعات ما دست درازی می نمایند، می ترسیم.

اگر این عکس زیبا و ظاهرا بی خطر را کاغذ دیواری گوشی اندرویدی خود کنید، به دردسر می افتید!

اما عکس و کاغذدیواری چه؟ آیا یک کاغذدیواری زیبا که حس آرامش را به ما القا می نماید، می تواند یک تهدید جدی بگردد؟

به تازگی یک کاربر توییتر که البته بیشتر به سبب درز دادن اطلاعات محصولات سامسونگ شهره است، فایل یک عکس را منتشر نموده است. عکسی بسیار زیبا که به محض اینکه کاغذدیواری گوشی اندرویدی شما بگردد، باعث کرش و یا اصطلاحا soft-brick آن می گردد. soft-brick به مسائل گوشی گفته می گردد که مانع استفاده از آن می شوند، اما خیلی ساده با بردن گوشی به سیف مود و حذف فایل و یا ری ست کردن گوشی، مشکل حل می گردد و چیز مخرب دیگری به جا نمی گذارند.

گوشی های سامسونگ بسیار به این کاغذدیواری حساس هستند، در حالی که پیکسل 2 و هواوی میت 20 پرو مسئله ای با این کاغذدیواری ندارد.

تا زمانی که عکس به صورت عادی در گوشی شما ذخیره شده، یا حین ایمیل کردن و ارسال آن به صورت پیغام در شبکه های اجتماعی، هیچ مشکل خاصی رخ نمی دهد. همه چیز وقتی رخ می دهد که عکس، کاغذدیواری گوشی شما شده باشد.

بحث اصلی این است که تعیین گردد که چرا چنین می گردد. بعضی می گویند که متادیتاهای عکس به نوعی در کار گوشی اختلال ایجاد می نمایند. بعضی هم می گویند که پروفایل رنگ این عکس موتور گرافیکی اندرویدی را به خود مشغول می نمایند.

بعضی اشاره نموده اند که اگر این عکس کمی ویرایش گردد و رنگ هایش تغییر داده شوند، دیگر بی خطر خواهد بود. تعیین نیست که موقع ویرایش خود تغییر تون رنگ عکس یا احیانا حذف بعضی متادیتاها موجب چنین چیزی می گردد.

ما به خاطر حفظ امنیت شما و پیشگیری از سوء استفاده یا قصد تفریح نابخردانه و شیطنت، به خود فایل عکس لینک نمی دهیم. شما هم مواظب باشید که از این به بعد هر کاغذدیواری ای را استفاده نکنید.

منبع

منبع: یک پزشک

به "اگر این عکس زیبا و ظاهرا بی خطر را کاغذ دیواری گوشی اندرویدی خود کنید، به دردسر می افتید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر این عکس زیبا و ظاهرا بی خطر را کاغذ دیواری گوشی اندرویدی خود کنید، به دردسر می افتید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید