برف و باران در نوار غربی کشور، کاهش دما تا 6 درجه

به گزارش وبلاگ منصوری، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به آلودگی هوای سه کلانشهر طی امروز (5 بهمن ماه) از بارش برف و باران در نوار غربی کشور و دامنه جنوبی البرز طی فردا (6 بهمن ماه) اطلاع داد.

برف و باران در نوار غربی کشور، کاهش دما تا 6 درجه

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ منصوری، صادق ضیاییان اضافه نمود: امروز (5 بهمن ماه) در غالب منطقه ها کشور جوی آرام و پایدار حاکم است. در شهر های صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اراک و اصفهان و تبریز افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پدیده حاکم است.

وی در ادامه گفت: از بعدازظهر چهارشنبه (6 بهمن ماه) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در منطقه های از نوار غربی و دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده باران و برف و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه پنجشنبه (7 بهمن ماه) با توسعه فعالیت سامانه در منطقه های از شمال فارس و بوشهر، غرب اصفهان بعلاوه منطقه های از شمال شرق و شرق نیز بارش برف و باران رخ می دهد، اظهارکرد: با شمالی شدن جریانات ر وی دریای خزر، در سواحل شمالی بارش باران و در ارتفاعات بارش برف رخ می دهد. در چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان، ارتفاعات شمال شرق خوزستان و جنوب آذربایجان غربی بارش شدت خواهد داشت و غالبا بارش به صورت برف خواهد بود.

وی اضافه نمود: آدینه (8 بهمن ماه) بارش در سواحل شمالی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ادامه داشته و در جنوب شرق و شرق وزش باد و کاهش نسبی دما پدیده حاکم خواهد بود. در نیمه شمالی کشور نیز وزش باد و کاهش دما در حدود 4 تا 6 درجه رخ خواهد داد. به تدریج این سامانه از شرق کشور خارج می گردد بعلاوه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و غرب کرمانشاه بارش پراکنده رخ می دهد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه نمود: شنبه (9 بهمن ماه) در شمال شرق و شمال غرب کشور وزش باد و بارش پراکنده رخ می دهد و در سایر منطقه ها کشور آسمان صاف و آرام خواهد بود.

به گفته ضیاییان در روز پنجشنبه شمال خلیج فارس و روز های پنجشنبه و آدینه (7 و 8 بهمن ماه) دریای خزر مواج پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (6 بهمن ماه) صاف همراه با غبار محلی، در برخی ساعت ها غبارآلود، از بعداز ظهر به تدریج ابری و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای 12 درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (7 بهمن ماه) نیمه ابری تا ابری در برخی ساعت ها همراه با بارش باران، گاهی بارش برف و در بعد از ظهر ورش باد با حداقل دمای 1 و حداکثر دمای 8 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیاییان در سرانجام گفت: طی امروز و فردا (5 و 6 بهمن ماه) بندرعباس با دمای 23 و 24 درجه سانتیگراد گرم ترین و ارومیه با دمای 2 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "برف و باران در نوار غربی کشور، کاهش دما تا 6 درجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برف و باران در نوار غربی کشور، کاهش دما تا 6 درجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید