جانشین اسنپدراگون 888 با لیتوگرافی 4 نانومتری در دست ساخت است

به گزارش وبلاگ منصوری، چندی پیش شاهد انتشار خبری بودیم مبنی بر اینکه کوالکام میخواهد در نیمه دوم سال جاری از جانشین پردازنده اسنپدراگون 888 رونمایی کند. حال به گفته افشاگر معروف چینی یعنی DigitalChatStation، این پردازنده قدرتمند 4 نانومتری بوده و شرکت های چینی معروف تولیدکننده گوشی در حال آزمایش و آنالیز آن هستند.

جانشین اسنپدراگون 888 با لیتوگرافی 4 نانومتری در دست ساخت است

کوالکام دسامبر سال گذشته از پردازنده بسیار قدرتمند خود تحت اسم اسنپدراگون 888 رونمایی کرد. پردازنده ای مبتنی بر لیتوگرافی 5 نانومتری که بسیار کم مصرف بوده و در مقایسه با پردازنده های 5 نانومتری نظیر کرین 9000 و اگزینوس 2100، سریع تر و قدرتمندتر است.

کوالکام مطابق سیاست دو ساله خود، در نظر دارد مدل پیشرفته تر این پردازنده را هم فراوری کند. پیش تر در این رابطه خبرهایی منتشر شده بود اما تصور می کردیم این تغییر مشابه همانی است که طی چند سال اخیر دیدیم. یعنی رونمایی از یک مدل تحت اسم اسنپدراگون 888 پلاس که در برترین حالت چند دهم گیگاهرتز فرکانس هسته بیشتری به نسبت مدل استاندارد دارد.

این طور که به نظر می رسد، یعنی حداقل با توجه به گفته های افشاگر معروف یعنی DigitalChatStation، نه تنها پردازنده تازه لیتوگرافی 4 نانومتری خواهد داشت بلکه پیشرفت آن به نسبت قبل، از پیشرفتی که بین اسنپدراگون 865 تا 888 شاهد بودیم هم بیشتر خواهد بود. بعلاوه این افشاگر در توضیحات خود به این موضوع هم اشاره نمود که شرکت های مطرح چینی که در زمینه فراوری گوشی های هوشمند فعالیت می نمایند در حال تست این پردازنده هستند و احتمالا به زودی شاهد رونمایی از محصولاتی مجهز به آن خواهیم بود.

پردازنده ای که راجع به آن صحبت می کنیم قرار است با معماری تازه ARMv9 رونمایی گردد که از هسته های فوق العاده قدرتمند Kryo 78 بهره برده و آدرنو 730 هم عهده دار فعالیت های گرافیکی آن خواهد بود. از تغییر چشمگیر عدد پردازشگر گرافیکی هم می توان تا حدودی متوجه این موضوع شد که پردازنده 4 نانومتری تازه تا چه میزان قدرتمند است.

بعلاوه گفته می گردد پردازنده تازه کوالکام به مودم X65 5G این شرکت، تراشه FastConnect 6900 با بلوتوث نسخه 5.2 و وای فای 6E مجهز می گردد. این طور که گفته می گردد، نیمه دوم امسال بازه زمانی است که کوالکام از این پردازنده قدرتمند رونمایی می نماید اما متأسفانه تاریخ دقیقی برای آن ذکر نشده است.

با توجه به مشخصات، بعید به نظر می رسد این پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس باشد. در بالا هم به این موضوع اشاره شد که فرق بین مدل های پلاس و استاندارد معمولا بسیار کم بود و اگر قرار باشد شاهد تغییر معماری و لیتوگرافی باشیم، قطعا پردازنده تازه یک پرچم دار خواهد بود و سوا از اسنپدراگون 888 پلاس. در واقع باید انتظار داشته باشیم در ماه های آخر امسال یعنی دسامبر، کوالکام از این پردازنده که هیچ اطلاعی از نام احتمالی آن هم نداریم رونمایی کند. از اسنپدراگون 888 پلاس هم شاید در تابستان امسال رونمایی گردد. اما باید منتظر بمانیم تا خبرهای بیشتری در این رابطه منتشر گردد.

کوالکام برای رقابت با رقبای سرسخت و قدری چون سامسونگ باید هر آنچه که در چنته دارد رو کند. سامسونگ قرار است در آینده ای نزدیک از پردازنده اگزینوس با تراشه گرافیکی ساخت AMD رونمایی کند. پردازنده ای که گفته می گردد توان پردازشی فوق العاده بالا و توان گرافیکی بی نظیری خواهد داشت. در بیشتر مواقع ضعف اگزینوس ها به نسبت مدل های مشابه از کوالکام به خاطر قدرت گرافیکی آن ها بود. بنابراین سامسونگ سریع تر دست بکار شد و با شرکتی وارد همکاری شده که در زمینه ساخت گرافیک فوق العاده قدرتمند و با تجربه است. بنابراین کوالکام اگر دست نجنباند، قطعا سامسونگ را بالاتر از خود خواهد دید.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "جانشین اسنپدراگون 888 با لیتوگرافی 4 نانومتری در دست ساخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانشین اسنپدراگون 888 با لیتوگرافی 4 نانومتری در دست ساخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید