جزئیات نشست کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

به گزارش وبلاگ منصوری، تهران (پانا) - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از آنالیز برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در نشست امروز این کمیسیون اطلاع داد.

جزئیات نشست کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

احمد راستینه هفشجانی در جمع وبلاگ منصوری در تشریح دستور کار امروز (شنبه 6 آبان) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نشست امروز کمیسیون، بحث و آنالیز برنامه های پیشنهادی یوسف نوری وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش بود که با حضور اعضای این کمیسیون برگزار گردید.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: در ابتدای جلسه، وزیر پیشنهادی برنامه های خود را به طور خلاصه عنوان نموده اند؛ موضوعات تربیتی و آموزشی مهمترین نگاه و منظره نوری است. توجه به اصلاحات ساختاری در کنار معلم محوری و استادمحوری برای تحول آموزش و پرورش از اولویت های وزیر پیشنهادی است.

راستینه تاکید نمود: تمرکز به سند بنیادین تحول آموزش و پرورش با رویکرد اجرایی سازی این سند، کمبود معلم در کشور، تحول در فرآیند جذب، آموزش و ارزیابی معلمان، معیشت معلمان و .. از دیگر برنامه های نوری است.

وی اضافه نمود: در ادامه جلسه اعضای کمیسیون، اجرایی سازی لایحه رتبه بندی معلمان را مطرح کردند و بعلاوه تغییر سیستم آموزشی از حافظه محور به خلاقیت محور از دیگرخواسته های نمایندگان بود که در این نشست عنوان شد.

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: توجه به ورزش دانش آموزی به عنوان زیر بنای نشاط، پویایی و تحرک در جامعه از جمله مباحثی بود که در این جلسه به آن بسیار تاکید شد. الزاما نظام استعدادیابی باید در تمام زمینه های علمی و ورزشی در آموزش و پرورش را برای حضور دانش آموزان در المپیادهای مختلف آماده کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در این جلسه تمرکز بر موضوع گزینش و شایسته گزینی در آموزش و پرورش مورد آنالیز نهاده شد و بعلاوه به اصلاح موضوع بومی گزینی که بخش زیادی از استعدادهای برتر در مراکز استان ها و شهرستان را حذف می نماید مورد توجه و تاکید نمایندگان نهاده شد.

راستینه در انتها گفت: در این جلسه ضمن اینکه نوری وزیر پیشنهادی برنامه های خود را ارائه کردند، دغدغه ها و پیشنهادات نمایندگان را در حوزه آموزش و پرورش شنیده و مقرر شد وزیر پیشنهادات ارائه شده به وسیله نمایندگان را دسته بندی کند تا در برنامه های تکمیلی ایشان لحاظ گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "جزئیات نشست کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات نشست کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید