در کمان بازاریابی خود ، ویدیو بگذارید

به گزارش وبلاگ منصوری، از ویدیو در جهت برندسازی کسب و کار خود بهره کافی را ببرید و با خلق ارزش برای مشتریان خود از طریق اشتراک اطلاعات ، دانش و مهارت تخصصی و مرتبط با کسب و کارتان با آنها، خود را از سایر رقبای خود کاملا متمایز کنید

در کمان بازاریابی خود ، ویدیو بگذارید

ویدیو از تمامی جهات، به جز دیدار های رو در رو، یک رسانه کارآمد است که تضمین می نماید مشتریان شما را به طور نسبی خواهند شناخت، به شما علاقه مند می شوند ، به شما اعتماد می نمایند و با شما وارد تعامل تجاری می شوند. خبر خوب این است که نیازی نیست که صاحب یک برند عظیم باشید تا بتوانید این ایده را به محتوای ویدیویی تبدیل کنید؛ می توانید یک کسب و کار کوچک داشته باشید و همچنان از این استراتژی ساده بهره مند شوید. با هم به آنالیز 4 استراتژی فراوری محتوای ویدیویی که تاثیر قابل توجهی روی فرایند شناخت، ایجاد علاقه و حس اعتماد دارند، می پردازیم.

استراتژی اول؛ با به اشتراگ گذاشتن رایگان اطلاعات ، ارزش خود را بالا ببرید

با به اشتراک گذاشتن رایگان اطلاعات تان، شما به عنوان کسی که درباره زمینه کاری خود آگاهی کامل دارد، دیده می شوید و خود را به عنوان یک متخصص در زمینه کاری خود نشان می دهید. و البته چه ابزاری بهتر از ویدیو می تواند این کار را برای شما به بهترین نحو ممکن انجام دهد. با به اشتراک گذاشتن دانش خود از طریق ویدیو به طور همزمان متخصص، مسلط و قابل اعتماد به نظر می رسید. با بیان یک نمونه از به اشتراک گذاشتن دانش ادامه می دهیم.

یکی از استراتژی های فراوری محتوای ویدیویی در جهت جلب اعتماد مشتریان و یا مخاطبان کسب و کار که می توان از آن به خوبی استفاده کرد، جلسات ویدیویی پرسش و پاسخ هستند. محتواهای ویدیویی که در فضای مجازی به طور رایگان میزبانی می شوند و شما از طریق این محتوای تعامل ساز به سوالاتی درباره تخصص خود پاسخ می دهید. این ویدیوها به صورت اتوماتیک روی کانال های شبکه های اجتماعی شما بارگذاری می شوند که کار پیچیده ای برای شما نخواهد بود اما در عین سادگی برای شما و کسب وکارتان ارزشی خلق می نماید که با فراوری محتواهای متنی یا عکس هرگز امکان پذیر نخواهد بود؛ چرا که شما در ویدیو به طور کامل و مستقیم از طریق مخاطب حس می شوید و اگر به واقع در آنچه ارائه می دهید متبحر و کارآزموده باشید، مخاطب ویدیو با آرامش خیال از خدمات یا محصولاتی که ارائه می دهید، خرید خواهد نمود. شما می توانید این ویدیو را هر هفته و یا یک بار در ماه بسازید. تنها باید در ارائه ارزش به مشتریان، ثابت قدم و قابل اعتماد باشید. این نوع ویدیو به مشتریانتان قدرت انتخاب می دهد تا آزادانه سوالات خود را از شما بپرسند. علاوه بر این، آنها علاقه مندند که به صورت انفرادی با شما در ارتباط باشند و از این طریق احساس نمایند که یک ارتباط شخصی با کسب و کار شما دارند.

به منظور مقرون به صرفه بودن ساخت ویدیوها می توانید تعدادی از ویدیوها را در طول چند روز متوالی فراوری کنید و در طی فواصل زمانی تعیین پخش کنید. در نهایت می توانید یک ویدیو کلی تدوین شده متشکل از 3 یا 4 ویدیو را که برای مشتریانتان ارزشمند است، تهیه کنید و آنها را به طور رایگان در ازای دریافت اطلاعات از مشتریان بالقوه در اختیارشان قرار دهید. سپس می توانید با ارسال منظم ایمیل هایی که حاوی اطلاعات بیشتری است، فرایند ایجاد شناخت، علاقه و اعتماد را ایجاد کنید. این استراتژی نمونه بسیار خوبی است که از طریق ویدیو نشان می دهد شما در کارتان خبره هستید و می گردد به شما اعتماد کرد و سازنده یک ارتباط بر پایه احترام با مشتریان است که در نهایت منجر به فروش و یا حداقل برندسازی می گردد. پس از ویدیو در جهت برندسازی کسب وکار خود بهره کافی را ببرید و با خلق ارزش برای مشتریان خود از طریق اشتراک اطلاعات ، دانش و مهارت تخصصی و مرتبط با کسب و کارتان با آنها، خود را از سایر رقبای خود کاملا متمایز کنید.

استراتژی دوم؛ فراوری ویدیویی که بازگو نماینده داستان کسب و کار شماست

استراتژی موثر دیگر این است که داستان کسب و کار خود را در ویدیو برای مخاطبان بیان کنید. این استراتژی گاهی به عنوان داشتن اشتیاق برای آغاز کسب و کار شناخته می گردد. این داستان یا روایت درباره این است که شما چطور، چرا و چه زمانی کسب و کار خود را آغاز کردید. هدف از این کار این است که مخاطبان خود را در سفری با تمامی پستی بلندی ها و پیچ و تاب کار خود همراه کنید تا آنها بتوانند شما را بشناسند، به شما گرایش پیدا نمایند و به شما اعتماد نمایند. در حقیقت با تلفیق محتوای ویدیویی و روایت داستان در کسب و کار خود به نتیجه شگفت در تاثیرگذاری روی مخاطب خواهید رسید. داستان هایی درباره علایق و تجارب شخصی تاثیر بسیار خوبی روی مخاطب دارد و به نوعی صمیمیت تجاری فی مابین شما و مخاطبانتان ایجاد می نمایند. به یاد داشته باشید که روایت شما از آغاز کسب و کارتان باید صحت داشته باشد و معتبر باشد در غیر این صورت نتیجه عکس خواهد داشت. به عبارتی دیگر، صداقت در هر آنچه که در ویدیوی خود عنوان می کنید، برای مخاطبان بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد، حتی از خود داستان کسب و کارتان هم به مراتب پراهمیت تر است.

استراتژی سوم؛ اخبار پیروزیت های خود را به صورت ویدیویی به اشتراک بگذارید و برای آن جشن برپا کنید

در این استراتژی می توانید ویدیوهایی را به اشتراک بگذارید که در آنها پیروزیت های خود را جشن گرفته اید. می توانید از همه وقایعی که به عنوان مثال در ادامه آمده، بهره ببرید تا یک ویدیو با قابلیت بالای اشتراک گذاری در رسانه های مورد نظر خود بسازید:

  • سالروز آغاز کسب و کارتان.
  • آغاز استراتژی جدید در تعامل با مشتریان.
  • جوایز و افتخاراتی که کسب نموده اید.
  • عضویت در صنایع یا کمیته ها.
  • خبر انتشار کتاب یا مصاحبه ای از شما یا کسب و کارتان در مجله، تلویزیون یا رادیو و یا دیگر رسانه های فعال در فضای مجازی.
  • اخباری از صنعتی که شما بخشی از آن بوده اید.
  • یکی از اقداماتی که می توانید انجام دهید، این است که پستی با عنوان جایزه ای که به واسطه اعتماد شما خوبان به ما تعلق گرفت! در صفحه اجتماعی تان قرار دهید و از طریق یک ویدیو در آن ذکر کنید که به چه دلیل آن جایزه به شما و کسب وکارتان تعلق گرفته است، چه کاری باید انجام می دادید و رقبایتان چه کسانی بوده اند . در این ویدیو حتما نقش مشتریان خود را در به دست آوردن این جایزه و کسب این پیروزیت بسیار پررنگ و ارزشمند جلوه دهید.

استراتژی چهارم؛ ایجاد اعتماد با تقدیر نامه های ویدیویی

تقدیر نامه های ویدیویی بهترین راه برای ایجاد اعتماد مخاطبان کسب و کار در کمترین زمان ممکن هستند.

ما همه می دانیم که تقدیر و تحسین از طرف مشتریان بسیار با ارزش هستند و به خریداران بالقوه یاری می نمایند تا بدانند که کسب و کار شما کسب و کاری قابل اعتماد و معتبر است و بالطبع آنها نیز سریع به زمره مشتریانتان می پیوندند.

معمولا آنچه که ما از تقدیر نامه ها سراغ داریم، این است که بخش زیادی از آنها شامل متن است و گاهی هم با یک عکس همراه هستند. بیشتر بازدیدنمایندگان نسبت به این نوع تقدیرنامه ها و صحت آنها بدبین هستند. پس اگر شما سلفی کامنت های ویدیویی را جایگزین تقدیرنامه های متنی کنید، از قدرت تاثیرگذاری بسیار بیشتری برخوردار می شوید. مشتریان بالقوه شما این نوع تقدیر نامه ها را باور خواهند کرد چراکه می توانند با تمام وجود لمس نمایند که آنها کاملا اصل و واقعی هستند. تقدیر نامه های ویدیویی یا به اصطلاح سلفی کامنت های ویدیویی به قدری مهم هستند که برای فراوری این ویدیوها نباید منتظر فرصت مناسب بود و به محض دریافت رضایت ضمنی مشتری از خدمات یا محصولاتی که از کسب وکار شما خریداری نموده، بهتر است تقاضای خود مبنی بر ضبط چنین ویدیویی را با او مطرح کنید چرا که با گذشت زمان ممکن است از هیجان مشتری برای یاری به کسب و کار شما کاسته گردد.

به یاد داشته باشید در دنیای متنوع کسب و کارهای امروزی که بر پایه انواع روش های بازاریابی و بازارسازی های دیجیتال در حال رشد است ، بازاریابی ویدیویی یا همان ویدیو مارکتینگ به عنوان پر ثمر ترین زیر مجموعه بازاریابی بر اساس محتوا صندلی قابل توجه و غیر قابل انکاری را در رشد و ارتقای هر نوع کسب و کار به خود اختصاص داده است.

با این وجود بیشتر کسب و کارهای نوبنیان و در حال توسعه از قدرت بی نظیر و باور نکردنی ویدیو به عنوان ابزاری برای توسعه اعتبار خود ، جلب بیش از پیش اعتماد مشتریان و یادآوری مزایای خدمات و محصولات خود به مخاطبان بی بهره هستند؛ حال اینکه در کنار این مزایا ویدیو با درگیر کردن احساسات مشتری منبعی مطمئن برای جمع آوری داده و استفاده از این داده ها در جهت پیشبرد اهداف کسب و کارها نیز خواهد بود.

نکته پایانی اینکه پیروز ترین ویدیوها برای یاری به مشتری جهت ایجاد شناخت، علاقه، اعتماد و خرید، ویدیوهایی هستند که معتبر و جذابند و به سبب دوری از اغراق ، گزافه گویی و تملق آنچه که هستند را به معرض دید مخاطبان خود می گذارند و در نتیجه به سادگی و بر اساس حسن نیت مخاطب با دیگران به اشتراک گذاشته می شوند. این محتواهای ویدیویی شفاف و پرصداقت به عنوان ابزاری قدرتمند در حوزه فروش و بازاریابی و به صورت یک ویروس همه گیر در حال در برگرفتن عمده تجارت ها و کسب و کارها هستند و همین فراگیر شدن با سرعت زیاد موید این است که اگر تا کنون از این نوع محتوای ویدیویی و در قالب 4 استراتژی که بیان شد برای بهبود کسب و کار خود استفاده ننموده اید، بهتر است سریع تر دست به کار شده و پا به عرصه عظیم و متحول نماینده فراوری محتوای ویدیویی صادقانه برای کسب و کار خود گذاشته و با خلق ارزش مستمر از طریق ویدیو با مشتریان خود تعامل کنید.

منبع: مجله شنبه

به "در کمان بازاریابی خود ، ویدیو بگذارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در کمان بازاریابی خود ، ویدیو بگذارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید