مایکروسافت 1900 کارمند بخش بازی خود را اخراج خواهد نمود

به گزارش وبلاگ منصوری، طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده، کمپانی مایکروسافت (Microsoft) قرار است 1900 کارمند از نیروی کار بخش بازی خود را اخراج کند.

مایکروسافت 1900 کارمند بخش بازی خود را اخراج خواهد نمود

این اخراج ها پس از خرید 69 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزراد (Activision Blizzard) و کناره گیری رئیس جنجالی سابق آن بابی کوتیک (Bobby Kotick) صورت می گیرد. مایکروسافت در حال حاضر بیش از 3 تریلیون دلار ارزش دارد و دومین شرکتی است که تا کنون از این رقم عبور نموده است. فیل اسپنسر (Phil Spencer)، در پیامی بیان نموده که مایکروسافت از افرادی که در طول این فرآیند تحت تأثیر قرار گرفته اند، پشتیبانی کامل خواهد نمود که شامل مزایای انتها کار که به وسیله قوانین استخدامی محلی اطلاع داده شده، می گردد. در ادامه بیانیه اسپنسر به طور کامل آمده است:

در این میان به عنوان بخشی از خبر اخراج ذکر شده، مایک وایبارا (Mike Ybarra)، رئیس بلیزارد اینترتینمنت (Blizzard Entertainment) اعلام نموده که این شرکت را ترک می نماید. وایبارا، مدیر سابق ایکس باکس، در سال 2019 به بلیزارد پیوسته بود. در اینجا بیانیه ایبارا به طور کامل منتشر شده است:

مدیر ارشد طراحی بلیزارد و یکی از بنیانگذاران، آلن ادهام (Allen Adham) نیز اکتیویژن بلیزارد را پشت سر خواهد گذاشت. در پی اخراج های ذکر شده، بازی بقا محور این شرکت با نام Odyssey نیز لغو شده است. در دسامبر 2022، وایبارا گفت که تیم سازنده بازی ذکر شده نسبت به سال قبل دو برابر شده است و برنامه هایی برای رشد بیشتر نیز دارد. در این میان منبعی اعلام نموده که تیم های بازی مایکروسافت قبل از اینکه به کارکنان در خصوص اخراج ها گفته گردد، کاهش قابل توجهی در بودجه بازاریابی متحمل شده اند این کاهش ها پس از نمایشگاهی که اخیرا برگزار شده بود، انجام شد که در آن ایکس باکس تعدادی از بازی های انحصاری آینده را مانند Indiana Jones and the Great Circle از ماشین گیمز، Avowed از آبسیدین، هل بلید 2 از نینجا تئوری و Ara: History Untold از Oxide Games به نمایش گذاشت. سال گذشته، سارا باند (Sarah Bond) به عنوان رئیس ایکس باکس و مت بوتی (Matt Booty) به عنوان رئیس محتوای بازی و استودیوها، انتخاب شدند.

لازم به ذکر است که اخراج های متعدد و تعدیل نیرو، صنعت بازی های ویدیویی را فراگرفته است، به طوری که تعدادی از استودیو های معروف کارمندان خود را کاهش داده یا تعطیل می نمایند. برخلاف یک سال پرفروش در صنعت بازی های ویدیویی، یکی از بزرگ ترین روند های صنعت در سال 2023، رواج اخراج های دسته جمعی بود که ظاهرا تا امسال میلادی ادامه یافته است. در حالی که بدست آوردن آمار و ارقام واقعی سخت است، اما تخمین ها نشان می دهد که تعداد کارگران بیکار شده در سال گذشته نزدیک به 10 هزار نفر بوده است. در نهایت طبق نظرسنجی ها ظاهرا یک سوم از همه توسعه دهندگان بازی تحت تأثیر اخراج ها در سال گذشته قرار گرفته اند.

منبع: IGN

منبع: دیجیکالا مگ

به "مایکروسافت 1900 کارمند بخش بازی خود را اخراج خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت 1900 کارمند بخش بازی خود را اخراج خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید