افطاری ساده و کم هزینه ، طرز تهیه 12 افطاری مقرون به صرفه

به گزارش وبلاگ منصوری، افزایش هزینه ها موجب شده تا بسیاری از خانواده ها در ماه رمضان در پی فهرست طرز تهیه افطاری ساده و کم هزینه باشند. از طرف دیگر درست کردن افطاری های ارزون، راحت و خوشمزه می تواند ایده خوبی برای پذیرایی از مهمان و کاهش هزینه های شما باشد. اما چطور می توان یک غذای ساده، کم هزینه اما خوشمزه برای افطاری درست کرد؟ در این مقاله از در می توانید با آموزش چند غذای کم خرج برای افطار آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص تهیه غذای ساده و فوری برای افطار پاسخ خواهیم داد.

افطاری ساده و کم هزینه ، طرز تهیه 12 افطاری مقرون به صرفه

طرز تهیه افطاری ساده و کم هزینه

پرهزینه بودن و گران بودن غذا همیشه به این معنا نیست که آن غذا طعم بهتری دارد و یا پرطرفدارتر است. اگر در فکر تهیه افطاری ساده و کم هزینه هستید، باید به شما بگوییم که خیلی اوقات می توانید با کمترین هزینه، خوشمزه ترین غذاها را در خانه آماده کنید و از روزه داران و مهمان هایتان در مراسم افطاری پذیرایی کنید.

اما کدام غذاها برای افطاری مناسب هستند و در فهرست غذای ساده برای افطار قرار دارند؟ در ادامه می توانید با آموزش چند غذای ساده برای افطار آشنا شوید.

1- عدسی

عدسی یک غذای خوشمزه و مقوی برای افطار است که می توانید ویتامین ها و مواد معدنی مورد احتیاج بدن را فراهم کند و اتفاقاً نسبت به بسیاری از غذاها بسیار کم هزینه است. پس اگر در فکر یک غذای ساده و فوری برای افطار هستید، بهتر است عدسی را در فهرست خود قرار دهید.

در اولین مرحله از طرز تهیه عدسی لعابدار و خوشمزه رستورانی باید از 24 ساعت قبل عدس را در آب و جوش شیرین بخیسانید. در این فاصله چند بار آب عدس ها را عوض کنید. سپس آب تازه روی عدس ها می ریزیم و می گذاریم تا با میزانی زردچوبه و روغن مایع یا روغن زیتون بپزد.

بعد از پخت عدس ها عدس پخته را از صافی رد می کنیم و همزمان آرد را در روغن سرخ می کنیم و با پیاز که از قبل سرخ نموده ایم مخلوط می کنیم. در مرحله بعد از طرز تهیه عدسی باید آب سبزی یا عصاره گوشت و آب را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا روی شعله ملایم گاز خوب بپزد.

برای تهیه عدسی شما به ، ، ، ، ، ، و احتیاج دارید. می توانید مواد اولیه عدسی خانگی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه عدسی لعابدار و خوشمزه رستورانی می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

2- میرزا قاسمی

میرزا قاسمی یک غذای ساده و پرطرفدار شمالی است که در فهرست غذای ساده برای افطار قرار گرفته است. پس اگر در پی طرز تهیه افطاری ساده و کم هزینه هستید، میرزا قاسمی می تواند انتخاب بی نظیری باشد.

در اولین مرحله از طرز تهیه میرزا قاسمی مجلسی خانگی به روش سنتی شمالی باید بادمجان ها را به خوبی بشویید. سپس آن ها را به نوبت روی آتش یا شعله گاز بگیرید تا کبابی شوند. برای این کار باید بادمجان ها را آن قدر کبابی کنید که پوست بادمجان کاملاً بسوزد و ترد گردد.

داخل بادمجان هم باید حتماً مغزپخت گردد. برای این که طعم بادمجان کبابی شما مجذوب نماینده تر گردد، در صورت امکان بهتر است آن ها را روی زغال کبابی کنید. به این ترتیب بادمجان عطر دودی بیشتری می گیرد و خوشمزه تر می گردد.

برای تهیه میرزا قاسمی شما به موادی مثل بادمجان، گوجه فرنگی، سیر و تخم مرغ احتیاج دارید. می توانید میرزاقاسمی خانگی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه میرزا قاسمی مجلسی رستورانی می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

3- آش رشته

آش رشته یکی از محبوب ترین غذاهای افطاری است که به علت نداشتن گوشت معمولاً هزینه پایین تری نسبت به سایر آش ها دارد. لذت خوردن آش رشته بعد از چند ساعت روزه گرفتن آنقدر زیاد است که مطمئناً هر کسی با تماشا آن سر سفره افطار هیجان زده می گردد.

برای درست کردن آش رشته نذری خوشمزه و لعابدار باید از شب قبل حبوبات را به صورت جداگانه خیس کنید. این کار موجب می گردد هضم حبوبات آش رشته راحت تر گردد و از طرفی نفخ آن نیز گرفته گردد.

سپس برای درست کردن پیاز داغ مجلسی پیازها را بشویید و آن ها را به صورت خلالی و نازک خرد کنید. برای درست کردن سیر داغ، پوست سیرها را جدا کنید و خوب بشویید. سیرها را به صورت ورقه ای یا نگینی خرد کنید. سپس بعد از داغ شدن روغن در ماهیتابه سیرها را نیز به صورت جداگانه سرخ کنید و کنار بگذارید.

برای تهیه آش رشته از موادی مثل انواع ، عدس،، پیاز داغ، ،، ، و… استفاده می گردد. می توانید مواد اولیه آش رشته خانگی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

برای خواندن ادامه طرز تهیه آش رشته برای افطار می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

4- یتیمچه

یتیمچه یکی دیگر از غذاهای خوشمزه با بادمجان است که می توانید آن را به عنوان یک غذای کم هزینه و ساده برای افطاری نیز درست کنید. برای تهیه یتیمچه ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید و مکعبی خرد کنید.

گوجه فرنگی ها را هم بشورید و پوست بگیرید یا رنده کنید. بادمجان های خرد شده را در میزانی آب و نمک بگذارید تا تلخی بادمجان گرفته گردد و البته روغن کمتری هم به خودش بگیرید. پیازها را نگینی خرد کنید و در میزان کمی روغن تفت دهید.

سیر رنده شده را هم اضافه کنید. همین که بوی سیر بلند شد حالا بادمجان هایی که آبکش نموده و شسته ایم و آبش خشک شده به همراه فلفل دلمه ای نگینی خرد شده را به ترکیب پیاز و سیر تفت داده شده اضافه کنید.

در طرز تهیه افطاری ساده و کم هزینه یتیمچه از موادی مثل گوجه فرنگی، ، سیب زمینی، فلفل دلمه ای و پیاز استفاده می گردد که می توانید این مواد را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه یتیمچه می توانید به مقاله مراجعه کنید.

5- خوراک لوبیا چیتی

خوراک لوبیا چیتی یا لوبیا گرم داغ و خوشمزه با پیاز داغ و رب گوجه فرنگی یکی از مقوی ترین انواع غذای نونی برای افطار است. طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی بسیار ساده است. برای این کار باید در اولین مرحله لوبیا چیتی را از شب قبل با آب ولرم خیس کنید.

لوبیا چیتی حداقل باید 12 ساعت خیس بخورد. در این مدت چند بار آب لوبیا چیتی را عوض کنید تا نفخ لوبیا کاملاً گرفته گردد. حالا لوبیاها را در یک قابلمه مناسب بریزید و میزانی آب به آن اضافه کنید.

به ازای هر 3 لیوان لوبیا چیتی باید 6 لیوان آب به لوبیاها اضافه کنید. سپس کمی فلفل سیاه، زردچوبه و روغن به آن اضافه کنید. سپس قابلمه لوبیا را روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا به خوب پخته گردد.

برای درست کردن خوراک لوبیا چیتی شما به لوبیا چیتی و میزانی و پیاز داغ احتیاج دارید که می توانید آن ها را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه لوبیا چیتی می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

6- عدس پلو

عدس پلو یک پلو مخلوط خوشمزه است که می توانید آن را برای پذیرایی از روزه داران در ماه رمضان به عنوان درست کنید. اگر در پی طرز تهیه افطاری ساده و کم هزینه هستید، می توانید عدس پلو را بدون گوشت و یا با میزان کمی گوشت چرخ نموده، پیاز داغ و کشمش فراوان آماده کنید.

در اولین قدم از طرز تهیه عدس پلو نذری، عدس و برنج را پاک کنید و ناخالصی های آن را بگیرید. هر دو را در دو ظرف جداگانه با میزانی آب خیس کنید. روی برنج میزانی نمک بریزید. بهتر است عدس را از شب قبل خیس و چند بار آب آن را عوض کنید. برای برنج، یک تا 2 ساعت خیساندن هم کافی است.

در این فاصله عدس را بپزید و کشمش ها را پاک کنید. چوب و ناخالصی های کشمش را دور بریزید. کشمش ها را در آب بخیسانید. اگر می خواهید از زرشک هم بهره ببرید، زرشک را هم در ظرف جدا خیس کنید.

برای تهیه عدس پلوی مجلسی و خوشمزه خانگی به موادی مثل ، عدس، ، ، ، و احتیاج دارید. می توانید این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه عدس پلو می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

7- رشته پلو

اگر هنوز هم در میان این همه دستور تهیه افطاری ساده و کم هزینه در پی غذایی متفاوت می شد، می توانید رشته پلو را امتحان کنید. رشته پلو یکی از خوشمزه ترین پلوهایی است که می توانید برای افطار درست کنید.

رشته پلو از آن دسته غذاهایی است که هم می توانید با مرغ و هم با میزانی کشمش و خرما سرو کنید. بنابراین می توانید مواد کنار برنج را با توجه بودجه و سلیقه خودتان انتخاب کنید. برای تهیه رشته پلو ابتدا باید برنج و رشته ها را به صورت جداگانه در آب بپزید و آبکش کنید تا رشته پلو شفته یا خشک نگردد.

رشته پلویی را مثل طرز تهیه ماکارونی در آب جوش بپزید و آبکش کنید. حال میزانی روغن مایع کف قابلمه بریزید و وقتی که داغ شد، چند ورق سیب زمینی یا چند تکه نان برای ته دیگ کف قابلمه بگذارید و سپس مخلوط برنج و رشته پلویی آبکش شده را به آن اضافه کنید. کمی کره روی برنج بگذارید و رشته پلو را دم کنید.

برای تهیه رشته پلو شما به موادی مثل برنج ایرانی، رشته پلویی، ، زعفران و احتیاج دارید. می توانید مواد مورد احتیاج برای تهیه رشته پلو را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه رشته پلو می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

8- دمی گوجه

دمی گوجه یا استانبولی یکی دیگر از افطاری های ارزون، راحت و خوشمزه است که به خاطر طعم لذیذی که دارد، بسیار پرطرفدار است. در اولین مرحله از طرز تهیه دمی گوجه با سیب زمینی باید گوجه فرنگی ها را بشورید. سپس آن ها را کمی خرد کنید و در میکسر یا غذاساز بریزید. گوجه ها را آن قدر میکس کنید تا کاملاً پوره شوند. برای این کار می توانید از رنده نیز بهره ببرید.

در این مرحله از طرز تهیه دمی گوجه یا استانبولی باید پیازها را نگینی خرد کنید. سپس یک ماهیتابه روی گاز قرار دهید. میزانی روغن به آن اضافه کنید و صبر کنید تا روغن داغ گردد. حالا پیازهای خرد شده را به روغن اضافه کنید و خوب تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.

میزانی فلفل، دارچین و زردچوبه به پیازها اضافه کنید، کمی دیگر تفت دهید تا طعم خامی ادویه ها گرفته گردد. برای تهیه دمی گوجه به موادی مثل سیب زمینی، گوجه و برنج احتیاج دارید. می توانید این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های همیشه تخفیف تهیه کنید.

برای خواندن ادامه طرز تهیه دمی گوجه یا استانبولی پلو به 2 روش می توانید به مقاله مراجعه کنید.

9- کشک بادمجان

کشک بادمجان از جمله غذاهای لذیذ با کشک است که در فهرست غذای ساده برای افطار قرار گرفته است. درست کردن این غذای خوشمزه و اصیل بسیار راحت است که اگر به روش درستی تهیه گردد، از هر غذایی خوشمزه تر خواهد بود.

برای درست کردن کشک بادمجان ابتدا باید پوست بادمجان ها را بگیرید و روی آن ها را نمک بپاشید. 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا تلخی و آب قهوه ای بادمجان ها خارج گردد. آن ها را خشک و در تابه با میزانی روغن سرخ کنید.

زمانی که بادمجان ها کاملاً سرخ و طلایی شدند را در قابلمه بریزید و سیر را روی آن ها رنده کنید. می توانید سیرها را به صورت حبه ای هم به بادمجان ها اضافه کنید و اجازه بدهید با بادمجان ها بپزند. سپس کشک را در آب حل کنید. میزان آب را زیادتر بگیرید. کشک رقیق شده را به بادمجان ها اضافه کنید.

برای تهیه کشک بادمجان مجلسی برای افطار شما به بادمجان، کشک، و سیر سرخ شده احتیاج دارید که می توانید این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های زنجیره ای تهیه کنید. برای مطالعه ادامه طرز تهیه کشک بادمجان و آشنایی با رازهای خوشمزه شدن آن می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

10- کوکو سیب زمینی

کوکو سیب زمینی یک یک غذای ساده با سیب زمینی برای افطار است که اگر با سیب زمینی خام درست گردد، در کمتر از 30 دقیقه آماده سرو و میل کردن است. کوکو سیب زمینی را با سیب زمینی پخته هم درست می نمایند که هم زمان بیشتری برای پخت لازم دارد (به خاطر مرحله پخت سیب زمینی) و هم کمی بیشتر از طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام ساده روغن به خودش می گیرد و به همین دلیل یک افطاری کم هزینه و ساده در ماه رمضان محسوب می گردد.

برای آموزش تهیه به 4 روش مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید..

11- ماکارونی با سویا

ماکارونی یک غذای پرطرفدار است که بیشتر افراد از خوردن آن لذت می برند. ماکارونی با سویا می تواند به عنوان یک غذای نذری کم هزینه ماه رمضان نیز گزینه مناسبی باشد. برای درست کردن یک ماکارونی قرمز خوشمزه با سویا و قارچ ابتدا به مدت 2 الی سه ساعت سویا را در یک لیوان شیر خیس کنید و به آن میزانی فلفل سیاه و نمک اضافه کنید.

بعد از این مدت سویا را آبکش کنید و خوب فشار دهید تا شیر اضافی آن گرفته گردد. پیازها را ریز و حبه ای خرد کنید و در میزانی روغن تفت دهید. وقتی که پیازها سبک شدند کمی دیگر سرخ کنید تا کاراملی شوند.

حالا نوبت اضافه کردن سویا است. بعد از ریختن سویا در سس گوجه فرنگی چند قاشق آب به سویا اضافه کنید تا سویا خوب بپزد. سپس سویا را خوب تفت دهید تا طعم خامی آن گرفته گردد.

برای تهیه ماکارونی با سویا و قارچ باید از موادی مثل ، کره، ، گوجه فرنگی، فلفل پاپریکا، پیاز سرخ شده و بهره ببرید. می توانید کلیه این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های زنجیره ای تهیه کنید.

برای خواندن ادامه طرز تهیه ماکارونی با سویا و قارچ و بعلاوه آشنایی با رازهای خوشمزه شدن آن می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

12- آش سبزی

آش سبزی جزو غذاهای محبوب شیراز و آبادان است و اگر بدون گوشت درست گردد در فهرست افطاری ساده و کم هزینه قرار می گیرد. شیرازی ها برای صبحانه به جای حلیم و کله پاچه و املت معمولاً آش سبزی می خورند.

آش سبزی شیرازی با عطر و طعم بی نظیر هم با گوشت و هم بدون گوشت درست می گردد و اگر گذرتان به شیراز افتاده باشد حتماً در مغازه های فروش آش و حلیم حتماً چشم تان به دیگ آش سبزی هم خورده است.

برای تهیه این آش از ، سبزی آش، نخود، عدس و لوبیا سفید استفاده می گردد که می توانید این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

برای خواندن طریقه درست کردن آش سبزی شیرازی و آبادانی به 2 روش مختلف با گوشت و بدون گوشت می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

سوالات متداول

برترین غذای ساده و فوری برای افطار چیست؟

عدسی، کوکو سیب زمینی، میرزا قاسمی، یتیمچه و کشک بادمجان برترین افطاری های ارزون، راحت و خوشمزه هستند که می تواند در خانه آماده کنید.

کدام افطاری های کم هزینه برای پذیرایی از مهمانان مناسب تر هستند؟

آش رشته، عدس پلو، رشته پلو، آش سبزی و کشک بادمجان بهتری گزینه ها برای پذیرایی از مهمانان در ماه رمضان هستند.

منبع: افق کوروش

به "افطاری ساده و کم هزینه ، طرز تهیه 12 افطاری مقرون به صرفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افطاری ساده و کم هزینه ، طرز تهیه 12 افطاری مقرون به صرفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید