مایکروسافت: کنسول های ایکس باکس تا سال 2030 تماما قابل بازیافت خواهند شد

به گزارش وبلاگ منصوری، کمپانی مایکروسافت (Microsoft) همیشه در کوشش بوده تا شرکت خود را به سمت کربن منفی ببرد. کربن منفی در اصل حالتی است که اندازه کربن تولیدی یک شرکت از حالت خنثی کمتر باشد. در این حالت این شرکت نه تنها به کره زمین کربن اضافه نکرده، بلکه از آن کم هم می نماید! این مورد به شدت در محیط زیست اثر داشته و اهمیت دارد. حال مایکروسافت یک قدم دیگر در این راه برداشته است.

مایکروسافت: کنسول های ایکس باکس تا سال 2030 تماما قابل بازیافت خواهند شد

این غول تکنولوژی اعلام نموده که در 8 سال آینده قابلیت بازیافت پذیری کنسول های خود را افزایش خواهد داد. مایکروسافت در ژانویه سال 2020 بیان کرد که تا سال 2030 کربن منفی خواهد شد. حال با این کار قدم بزرگی در این زمینه بر خواهد داشت.

چندی پیش برد اسمیت (Brad Smith) یک به روزرسانی از فرایند کلی این کمپانی در جهت کربن منفی شدن، منتشر کرد. با توجه به چیزی که اعلام شده مایکروسافت میخواهد تا تمامی محصولات ایکس باکس از لوازم جانبی تا بسته بندی و بازی ها، تا سال 2030 به طور کامل قابل بازیافت باشند.

طبق چیزی که اعلام شده، کنسول های ایکس باکس سری اس و ایکس حدود 97 درصد قابلیت بازیافت دارند! مایکروسافت در حال حاضر رزین های مصرف شده را به محصولات مختلف تبدیل می نماید. در حال حاضر ایکس باکس سری اس و کنترلرهای تازه قرار است از این مواد ساخته شوند.

همینطور اینکه این شرکت یک سیستم آنالیز قدرت تازه را در کنسول های خود معرفی نموده است. با استفاده از این سیستم مایکروسافت آگاه خواهد شد که هر کنسول به چه مقدار برق مصرف خواهد نمود. به همین علت می تواند تصمیم بگیرد که در آینده چگونه عمل کند. همینطور اینکه مایکروسافت جنس گیفت کارت (Gift Card) را از پلاستیک به کاغذی تغییر داده است. به همین علت مصرف پلاستیک را نیز تا حد زیادی کاهش داده است.

مایکروسافت چندی پیش تغییراتی در حالت ذخیره انرژی (Power Saving) کنسول های خود ایجاد کرد. حال در این حالت نیز کنسول قابلیت به روزرسانی عناوین و سیستم خود را دارد. حالت ذخیره انرژی تا 20 برابر کمتر از استندبای (Standby) انرژی مصرف می نماید.

تمامی شرکت ها در کوشش هستند که خود را به سمت کربن منفی شدن پیش ببرند. در حال حاضر کره زمین در شرایط نامناسبی از لحاظ محیط زیستی قرار داشته و نیازمند تغییر است. حال هر شرکت به نوبه خود در کوشش است تا شرایط را بهبود بخشد. نکته مثبت حرکات مایکروسافت این است که برخلاف اپل چیزی را از جعبه دستگاه های خود حذف ننموده است! تنها در کوشش است تا قابلیت بازیافت دستگاه های خود را بهتر کند.

منبع: Gamesindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ

به "مایکروسافت: کنسول های ایکس باکس تا سال 2030 تماما قابل بازیافت خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت: کنسول های ایکس باکس تا سال 2030 تماما قابل بازیافت خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید