مقایسه مزدا CX، 9 در مقابل تویوتا هایلندر
به گزارش وبلاگ منصوری، در این مطلب قصد داریم مشخصات فنی دو خودروی هم سگمنت مزدا CX-9 و تویوتا هایلندر را آنالیز کنیم.

وبلاگ منصوری - کراس اوور ها هواداران زیادی دارند که از جمله آن ها می توان به مزدا CX-9 و تویوتا هایلندر اشاره نمود. این 2 خودرو دارای پیشرانه های مشابه هستند، اما در بعضی امکانات متفاوت هستند که در این گزارش آن ها را آنالیز نموده ایم.
هایلندر: به نظر می رسد تویوتا جذابیت جدیدی نسبت به رنگ قرمز پیدا نموده است. حداقل از نظر رنگ بندی، کابین XSE در سوپرا نامناسب به نظر نمی رسد. با این حال، خوشبختانه، این سطح قرمزی لکسوس نیست. شما نمی توانید قسمت زیادی از رنگ را از روی جایگاه راننده ببینید، زیرا داشبورد کاملاً سیاه است در حالی که رنگ قرمز بیشتر برای تزئینات جایگاه اختصاص دارد.
اگرچه درج های فیبر کربن مصنوعی به نظر فریبنده می آیند، هایلندر مانند بیشتر تویوتا های مدرن دارای یک دایره چیدمان خوبی است. جایگاه ها راحت هستند و از جنس سافتکس و پارچه ساخته شده اند. بعلاوه میزان نسبتاً زیادی پلاستیک سخت در کابین وجود دارد که باعث می گردد احساس فزونی که کابین می خواهد ارائه دهد، مقرون به صرفه تر گردد.
جایگاه های جلو بسیار جادار و راحت هستند، اما احساس می کنید که روی آن ها نشسته اید تا روی آن ها. از این نظر، بیشتر شبیه یک SUV است تا یک کراس اوور. من شخصاً روکش ماشینی مزدا را ترجیح می دهم، اما این یک موضوع ترجیح شخصی است. ردیف دوم یک و نیم اینچ فضای پای بیشتری نسبت به مزدا 39.4 اینچی دارد، علیرغم اینکه دو اینچ کاملتر از تویوتا است.
اما فضای سر داستان فرق دارد. از نظر فنی Highlander ردیف دوم جادارتری دارد، اما دریچه های تهویه مطبوع روی سقف مستقیماً در خط دید بیرون می زنند. مخصوصاً برای سرنشینان قد بلندتر آزاردهنده خواهد بود. بعلاوه احساس کلی فضا را در ردیف دوم می خورد.
CX-9: CX-9 قدیمی تر از دو کراس اوور اینجاست و با این حال از نظر راحتی پا به پای هایلندر ایستاده است؛ و حتی توانسته در کیفیت کابین و احساس فضا از تویوتا پیشی بگیرد. جایی که Highlander در داخل احساس فزونی می نماید، مزدا احساس لوکسی می نماید. در اینجا هیچ ترکیب پارچه و سافتکس وجود ندارد: چرم در رنگ قرمز گارنت جایگاه ها را تزئین می نماید. بسیار ظریف تر از تریم قرمز روشن XSE، رنگ تیره تر، ظرافتی را به کابین می بخشد که در هایلندر غایب است. جایی که کابین تویوتا در مرز خودنمایی می نماید، مزدا رام و مینیمال است.
هایلندر: راستش را بخواهید، هم من و هم کایل فکر می کردیم که تریم XSE باید مجهزتر می شد. عدم وجود فرمان گرم شونده تا حد زیادی بارزترین نقص در کابین است. بعلاوه فقط برای جایگاه های جلو گرمکن ارائه می دهد در حالی که ردیف وسط حتی چنین گرمایشی را ندارد. سپس سیستم اطلاعات تفریح قدیمی 8.0 اینچی وجود دارد.
تویوتا به سیستم Entune که جوابگو است، اما ظاهری کسل نماینده دارد و استفاده از آن به طرز خشمگینی گیج نماینده است، گیر نموده است. خوشبختانه، Apple CarPlay و Android Auto را ارائه می دهد. این خبر برای دوربین دنده عقب نیز بهتر نیست. وضوح آن شبیه به تلویزیون CRT از اوایل دهه 90 است؛ و خطوط شبکه فعال نیز دریافت نمی کنید.
CX-9: خوب، صادقانه بگویم، فهرست ویژگی های مزدا نیز الهام بخش نیست. اما حداقل توضیحی برای آن وجود دارد. یک صفحه نمایش لمسی جدیدتر 10.25 اینچی با CX-9، 2021 در ایالات متحده همراه با خدمات متصل مزدا در دسترس خواهد بود. اما CX-9 با مشخصات کانادایی همچنان به نسل اول صفحه نمایش 9.0 اینچی اطلاعات تفریح پایبند است. پس این چیزی است که ما در حال حاضر در خصوص آن قضاوت خواهیم کرد. هر دو کنترل لمسی و شماره گیری را ارائه می دهد، اما وضوح و جوابگویی قدیمی و قدیمی به نظر می رسد. وضوح دوربین معکوس تقریباً مشابه Highlander است و هیچ خط شبکه فعالی وجود ندارد.
هایلندر: با توجه به اینکه موتور V6 آزمایش شده و آزمایش شده که هایلندر قدرت 295 اسب بخار و گشتاور 263 پوند فوت فراوری می نماید، منصفانه است که فرض کنیم تویوتا موتوری پرحرکت خواهد بود. این فرض اشتباه خواهد بود. ممکن است قدرتمند باشد، اما پر جنب و جوش نیست. V6 بیشتر قدرت خود را در قسمت بالایی استفاده می نماید، بنابراین شما واقعاً باید از آن برای پیشرفت سریع بهره ببرید؛ و نقشه دریچه گاز و اتوماتیک هشت سرعته در برترین حالت کند هستند. سوزن تاچ زمان شیرین خود را برای حرکت می گیرد و هر بار که از آن می خواهید جابجا گردد، گیربکس از پشت روزنامه اش به شما خیره می گردد.
CX-9: همانطور که هایلندر یک تویوتا معمولی است، CX-9 مزدای اصلی است. قدرت خود را از یک موتور 2.5 لیتری SKYACTIV-G توربوشارژ چهار دیگ تامین می نماید. اگرچه به طور قابل توجهی قدرت کمتری نسبت به V6 تویوتا فراوری می نماید، اما همانطور که کایل می گوید، تویوتا را برای گشتاور کم از بین می برد. فقط از دور 2000 دور در دقیقه 320 پوند فوت می نماید، در حالی که برای احساس ضربه زدن باید هایلندر را به بیش از 4400 برسانید و دوباره همانطور که همکار من می گوید، مردم گشتاور را راهنمایی می نمایند. اگرچه در اینجا یک اخطار وجود دارد. شما باید از سوخت اکتان 91 بهره ببرید تا به ترکیب کامل 250 اسب بخاری 320 پوند فوت برسید. اما حتی با مایع اکتان 87، گشتاور فقط 10 پوند فوت کاهش می یابد. با این حال، قدرت به 227 اسب بخار کاهش می یابد. در اطراف شهر بعید است که متوجه شوید.
وبلاگ منصوری مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان