شرایط این روزهای تیم ملی فوتسال، در جستجوی پرتقال فروش!

به گزارش وبلاگ منصوری، تیم ملی فوتسال در آستانه جام ملت های آسیا با مصدومیت بازیکنان روبرو شده و هیچ کس این مشکل را گردن نمی گیرد.

شرایط این روزهای تیم ملی فوتسال، در جستجوی پرتقال فروش!

به گزارش وبلاگ منصوری، مسابقات جام ملت های فوتسال آسیا از 12 بهمن به میزبانی چین تایپه آغاز می گردد و تیم ملی ایران در آستانه این رقابت ها یک بدشانسی بد آورده است. حمید احمدی، احمد اسماعیل پور، محمدرضا سنگ سفیدی و اصغر حسن زاده که از بازیکنان کلیدی تیم ملی محسوب می شوند، دچار مصدومیت شده اند و در بین آن ها احتمال نرسیدن احمدی بیشتر از بقیه است. به دنبال به وجود آمدن این مصدومیت ها، سرمربی تیم ملی صحبت های تندی علیه برنامه ریزان سازمان لیگ مطرح نموده و مدعی شده زمان اردوی تیم ملی کم است. ناظم الشریعه از طرفی از فشردگی لیگ گلایه نموده و گفته بازی با بلاروس نباید بلافاصله بعد از اتمام لیگ برگزار می شد. این در حالی است که تمام برنامه ریزی های تیم ملی در کمیته فوتسال با حضور تمام افراد ذی نفع اجرا شده و انداختن تقصیرها به گردن دیگری، سودی برای فوتسال نخواهد داشت. در ادامه به آنالیز موارد مورد نقد سرمربی تیم ملی می پردازیم:

1 - باتوجه به برنامه ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای جام ملت های آسیا اغلب تیم ها زمان اندکی برای آماده سازی دارند. سرمربی تیم ملی ژاپن اعلام نموده تنها 10 روز برای این مسابقات تمرین می نمایند. لیگ تایلند نیز تنها چهار روز زودتر از لیگ ایران تمام شده و تیم ملی این کشور نیز زمان همانند ایران، حدود 20 روز برای آماده سازی فرصت داشته است. از طرفی سرمربی تیم ملی، خود در تمام جلسات سازمان لیگ که برای برنامه ریزی لیگ تشکیل شده، حضور داشته و از زمان آغاز تا اتمام لیگ نیز هیچ اشاره ای به فشردگی مسابقات ننموده است. او حتی در مصاحبه ای عنوان نموده بود که با توجه به تعدد تورنمت های مختلف، چاره ای جز برگزاری فشرده مسابقات نداریم.

2 - سرمربی تیم ملی چطور می تواند از زمان بازی محبت آمیز ناراضی باشد زمانی که خود با آن موافق بوده است؟ اگر چنین نباشد، تحمیلی بودن این بازی، تنها فرضیه احتمال دارد اما این اتفاق نیز اقتدار سرمربی تیم ملی را زیرسوال می برد هر چند با توجه به اختلاف ناظم الشریعه و عباس ترابیان (به عنوان هماهنگ نماینده دیدارهای محبت آمیز) این امر چندان دور از ذهن نیست.

3 - دلیل اصلی همه انتقادهای مطرح شده از سوی کادرفنی تیم ملی، مصدومیت های پی در پی بازیکنان است اما به اذعان تمام کارشناسان فوتسال ایران می تواند به صورت هم زمان چند تیم ملی داشته باشد. بنابراین اشاره به مصدوم شدن بازیکنان تنها می تواند توجیحی باشد برای ناکامی احتمالی در مسابقات.

4 - در میان همه مصدوم های تیم ملی، تنها شرایط حمید احمدی مبهم بوده و احتمال نرسیدنش به جام ملت ها وجود دارد. این بازیکن در بازی 14 آذر تیم ملی ایران مقابل روسیه مصدوم شد و چهار هفته از میادین دور بود. احمدی سپس در دو هفته پایانی لیگ برای مس سونگون بازی کرد اما همچنان از بند مصدومیت رها نشده بود. بنابراین این بازیکن هیچ تمرینی با تیم ملی در اردوی پیش از سفر به آذربایجان نداشت و زیرنظر پزشک بود اما ناگهان در تصمیمی عجیب مقابل آذربایجان به میدان رفت و پس از چند وقیقه مصدوم شد.

به گزارش وبلاگ منصوری، با توجه به جو به وجود آمده و اختلاف نظر بین مسئولان سازمان لیگ و کادرفنی تیم ملی، احتمال از دست رفتن تمرکز تیم ملی پیش از مسابقات وجود دارد. موضوعی که پیش تر نیز برای فوتسال ایران دردسرساز شده و در روزهایی که فوتسال ایران می توانست در آسیا بدرخشد، اختلاف های درونی باعث ناکامی شده است. در چنین شرایطی انتظار می رود از پرداختن به مسائل حاشیه ای اجتناب گردد و مربیان و بازیکنان تیم ملی تنها روی مسائل فنی تمرکز داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شرایط این روزهای تیم ملی فوتسال، در جستجوی پرتقال فروش!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط این روزهای تیم ملی فوتسال، در جستجوی پرتقال فروش!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید