چهار عامل اصلی گرانی گوشت در بازار

به گزارش وبلاگ منصوری، مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران با بیان 4 عامل گرانی گوشت در بازار گفت: دلالان دام زنده را کیلویی 50 هزار تومان از دامدار می گیرند و 75 هزار تومان می فروشند.

چهار عامل اصلی گرانی گوشت در بازار

مجتبی عالی در گفت وگو با فارس در پاسخ به اینکه چه دلیلی برای بالا رفتن قیمت گوشت قرمز در بازار وجود دارد، گفت: مهمترین عامل بالا رفتن قیمت گوشت قرمز دلالان و واسطه گران است که دام زنده را کیلویی 48 تا 52 هزار تومان از دامداران خریدند و اکنون به قیمت 70 تا 75 هزار تومان به بازار عرضه می نمایند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران اضافه نمود: در این میان فروشندگان داخل شهر نیز به اصول قیمتی پایبند نیستند و به قیمت های گران در بازار می فروشند بر اساس یک عرف معمول هر کیلوگرم دام زنده حدود دو برابر آن در بازار باید به فروش برود که در این صورت قیمت نباید از کیلویی 150000 تومان تجاوز کند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران در پاسخ به اینکه آیا قیمتی که گفته می گردد گوشت کیلویی 230 هزار تومان و بالاتر هم وجود دارد را تایید می کنید، گفت: این قیمتها شاید در بعضی منطقه ها تهران وجود داشته باشد و قیمت کشور نیست و بعضی به افزایش قیمت دامن می زنند.

عالی در پاسخ به اینکه چه دلایل دیگری غیر از واسطه ها در افزایش قیمت نقش داشته است؟ گفت: مهمترین نکته این است که اتحادیه ها و تشکل ها را به بازی نمی گیرند در حالی که آنها می توانند به عنوان اهرم یاری نماینده به عرضه محصول به بازار و کنترل قیمت ها محسوب شوند.

وی بعلاوه اضافه نمود: نهاده ها هم آنطور که باید در اختیار تولیدنمایندگان قرار نمی گیرد ، دامی که بره نو به جهان می آورد اندازه احتیاج به خوراک آن 20 درصد افزایش پیدا می نماید در حالی که اینها در شرح دولتی لحاظ نمی گردد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران بعلاوه از متوقف شدن صادرات دام زنده اطلاع داد و گفت این خبر می تواند علامت خوبی به بازار گوشت باشد و التهاب بازار فروکش کند.

عالی در پاسخ به اینکه آیا مازاد دام در کشور وجود داشت که مجوز صادرات داده می شد، گفت: آن موقع که صادرات انجام می شد مازاد وجود داشت اما اکنون مازاد وجود ندارد و باید متوقف گردد.

به گزارش فارس، اوایل دولت سیزدهم، وزارت جهاد کشاورزی مجوز صادرات دام زنده را صادر کرد، اتحادیه ها می گفتند که مازاد دام در کشور وجود دارد اما همان زمان هم این طرح منتقدانی داشت و معتقد بودند که قیمت بالا خواهد رفت.

آنها می گفتند ایران سالانه 150 هزار تن گوشت وارد می نماید، اگر مقطعی مازاد داریم باید به وسیله دولت خریداری و ذخیره سازی گردد و در زمان احتیاج به بازار تزریق گردد.

منبع: فرارو

به "چهار عامل اصلی گرانی گوشت در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار عامل اصلی گرانی گوشت در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید