مصالح ساختمانی

14 ابزار ضروری که برای شروع طراحی نیاز دارید

راهنمای ابزار ضروری برای شروع طراحی که در ادامه می خوانید، چکیده ای است از آنچه در کتاب چگونه طراحی کنیم: یک واحد جامع طراحی: طبیعت بی جان، منظره، ساختمان، انسان و پرتره (How to Draw: A Comprehensive Drawing Course: Still Life, Landscapes, Buildings, People, and Portraits) درباره ابزار و مواد طراحی...

5 اردیبهشت 1402

ترفندهای استفاده از سرکه، لیمو و جوش شیرین

استفاده از پاک کننده های طبیعی مزایای زیادی دارند؛ بوی بهتر و بی ضررتر، یاری به محیط زیست، قیمت مناسب و نتایج قابل توجه این مواد آن ها را محبوب و پرکاربرد نموده است.

22 مرداد 1401

صنعت کشاورزی و محیط زیست در جهت توسعه یافتگی

خبرگزاری خبرنگاران-یکی از صنایع بهره مند از خدمات آزمایشگاهی حوزه کشاورزی و محیط زیست است که با به اشتراک گذاری 5 هزار و 488 دستگاه تخصصی؛ رشد کرده است.

29 اردیبهشت 1401

اسامی محروم های جام حذفی اعلام شد

تهران (پانا) - سازمان لیگ فوتبال ایران اسامی بازیکنان، مربیان و اعضا کادر فنی که اجازه حضور در اولین بازی تیمشان در جام حذفی را ندارند، گفت.

4 آبان 1400

گچ ساتن ؛ مشخصات

تا به امروز نام گچ ساتن را شنیده اید؟ به جرأت می توان گفت که بسیاری از دست اندرکاران صنعت ساختمان هنوز هم اسم این نوع گچ را نمی دانند! اما جای امیدواری است که امروزه کارفرمایانِ روشن بین، ذهن خود را معطوف به استفاده از مصالح ساختمانی جدید و نوین نموده...

25 اسفند 1399

در جریان عرضه های اولیه این هفته به هر کد چند سهم اختصاص یافت ؟

در هفته ای که گذشت دو نماد وکبهمن و بوعلی عرضه اولیه شدند

18 دی 1399

صادرات ریلی سیمان به افغانستان در آستانه افتتاح

معاون وزیر اره و شهرسازی از شروع صادرات ریلی سیمان به این کشور در مرحله تست نهایی این خط ریلی اطلاع داد.

12 دی 1399

خواص، ترکیب و انواع مواد نسوز

به هر ماده ای که نقطه ذوبی به صورت غیرطبیعی بالا دارد و ویژگی های ساختاری خود را در دماهای بسیار بالا حفظ میکند، نسوز گفته می گردد. مواد نسوز، که به صورت کلی و عمده از سرامیک تشکیل شده اند، غالبا در صنایع متالورژی، شیشه سازی و سرامیک سازی به...

24 آبان 1399

طبع سرد و گرم چیست و چگونه طبع خود را بشناسیم؟

شناسایی طبع سرد و گرم در طب سنتی بسیار مهم است چرا که متخصصان طب سنتی معتقدند ویژگی های جسمی و روانی افراد تحت تاثیر طبیعت آنها قرار گرفته است.

12 آبان 1399

جزئیات محکومیت طبری

غلامحسین اسماعیلی از صدور رای پرونده اکبر طبری و دیگر متهمان خبر داد و گفت: بعد از برگزاری جلسات متعدد دادگاه کیفری یک استان تهران و استماع مدافعات متهمان و وکلای آن ها نهایتا دادگاه رای خود را در مورد پرونده اتهامی اکبر طبری صادر کرده است.

7 آبان 1399

عقب نشینی بورس، شاخص یک میلیون و 893 واحدی شد

خبرنگاران: شاخص کل بورس که وارد کانال یک میلیون و 900 هزار واحد شده بود، امروز با بیش از 22 هزار واحد کاهش به کانال یک میلیون و 800 هزار واحد برگشت.

26 شهریور 1399

رکورد شرکت در عرضه اولیه شکسته شد

خبرنگاران: مدیرعامل شرکت فناوری بورس تهران گفت: تعداد مشتریان عرضه اولیه سیتا نسبت به سری قبل 50 درصد افزایش یافته و در عرضه اولیه امروز، 4.5 میلیون نفر مشارکت کردند.

7 شهریور 1399