ایرانی ها روزانه چقدر کالری مصرف می نمایند؟

به گزارش وبلاگ منصوری، توسعه فقر مطلق در سال های اخیر باعث شده بیش از نصف ایرانیان کمتر از حداقل کالری مورد احتیاج مصرف نمایند.

ایرانی ها روزانه چقدر کالری مصرف می نمایند؟

به گزارش فردای اقتصاد، انسان ها به طور میانه روزانه به 2100 کیلوکالری انرژی احتیاج دارند و مصرف میانه سرانه کمتر از این اندازه در یک خانوار می تواند به معنی این باشد که این خانوار از پس حداقل مخارج خوراکی خود برنمی آید. هر چند مطابق نمودار بالا به طور میانگین مردم ایران بیش از این اندازه کالری مصرف می نمایند، اما میانه افراد، یعنی فردی که از پنجاه درصد جامعه بیشتر کالری مصرف می نماید و از پنجاه درصد دیگر کمتر، کمتر از 2100 کیلوکالری به طور روزانه دریافت می نماید.

بنابراین حداقل پنجاه درصد از مردم ایران کمتر از مرز 2100 کیلوکالری خوراکی مصرف می نمایند. سیر نزولی در نمودار بالا نشان می دهد افت شرایط مالی کشور به توسعه فقر مطلق در جامعه ترجمه شده است.

کسی که دچار فقر مطلق است، فارغ از شرایط بقیه جامعه، نمی تواند حداقل احتیاجهای اساسی اش در زندگی را تأمین کند. در روش مورد استفاده مرکز پژوهش ها و بعدتر وزارت رفاه برای محاسبه خطر فقر، یک سبد خوراکی تأمین نماینده 2100 کیلوکالری مدنظر قرار می گیرد. کسانی که نمی توانند چنین سبدی را تهیه نمایند، طبق بعضی تعاریف دچار فقر خوراکی محسوب می شوند. بر این مبنا نمودار بالا نشان می دهد در چهار سال گذشته بیش از نیمی از جمعیت ایران کمتر از حداقل کالری مورد احتیاج را دریافت نموده اند. سپس به یاری سایر اطلاعات مثل تفاوت قیمتی منطقه ها مختلف و قیمت مسکن، خط فقر میانه کشور به دست می آید. طبیعتاً خط فقر میان شهرها و روستا، میان شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک و میان استان ها فرق دارد که بعضاً این خطوط فقر هم اعلام می شوند.

منبع: فرارو

به "ایرانی ها روزانه چقدر کالری مصرف می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانی ها روزانه چقدر کالری مصرف می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید