تکنیک ساده برای جلوگیری از سر خوردن خودرو روی برف

به گزارش وبلاگ منصوری، بارش برف سبب لغزندگی جاده ها و گرفتگی معابر شده و رانندگی را برای سرنشینان وسایل نقلیه با مشکل روبرو نموده است.

تکنیک ساده برای جلوگیری از سر خوردن خودرو روی برف

به گزارش، اگر مجبور هستید در هوای زمستانی رانندگی کنید از تجهیز خودروی خود به زنجیر چرخ و یخ شکن اطیمنان حاصل کنید.

برای رانندگی بهتر در شرایط برفی سرعت خود را کاهش دهید و در راستا مقابل فضای بیشتری برای توقف در نظر بگیرید، همچنین به آرامی ترمز کنید تا خودرو لیز نخورد و اگر چرخ ها قفل کرد از دریافت ترمز پرهیز کنید.

یکی دیگر از نکات قابل توجه این است که چراغ ها و شیشه جلو را تمیز نگه داشته و برای حفظ انقباض به ویژه در سراشیبی از دنده سنگین بهره ببرید و روی پل ها و روگذر ها و داخل خیابان های کم رفت و آمد که سریع تر یخ می بندند بیشتر مراقب باشید.

نکاتی که باید هنگام لغزش چرخ ها باید رعایت کنید این است که فرمان را به سمت خارج خیابان بچرخانید تا از کار افتادگی چرخ جلو خنثی گردد و به حالت مناسب بازگردد هنگام لغزش چرخ ها پا را از روی پدال گاز و ترمز برداشته و با فشار روی کلاج قرار دهید تا لغزش رفع و خودرو به حالت عادی بازگردد.

در چنین شرایطی هنگام قفل شدن چرخ های جلو پا را از روی ترمز و پدال گاز بردارید کلاج را فشار دهید سپس خودرو را به سمت سر خوردگی قسمت عقب خودرو راهنمایی کنید. مراقب باشید که انجام بیش از حد این کار ها خودرو را به طور کامل به طرف خلاف راستا برمی گرداند.

منبع: فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تکنیک ساده برای جلوگیری از سر خوردن خودرو روی برف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکنیک ساده برای جلوگیری از سر خوردن خودرو روی برف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید